• Nowonomics AB (publ)/

NOWOs nyförvärv QQM Fund Management AB är med sin fond QQM Equity Hedge nominerade till HFM Quant Performance Awards 2021 i kategorin Quant Equity

Vi är glada och stolta över att fondens långsiktiga förvaltningsresultat uppmärksammas internationellt. Hittills i år har fonden stigit med +8 procent med en systematiskt neutral marknadexponering.

Vid en ceremoni i London i slutet av november kommer en jury bestående av etablerade institutionella investerare samt investeringskonsulter att utse en vinnare i varje kategori. I bedömningen sammanvägs dels kvalitativa data som investeringsprocess, riskhantering och analys, dels kvantitativa mått som avkastning, korrelation m m.

Att QQM Equity Hegde har blivit nominerade har uppmärksammats även i branschtidningen HedgeNordic. Läs artikeln här.

Fonden handlas månadsvis och kommer så småningom att erbjudas till NOWOs medlemmar, som ett komplement till NOWO Fund. Redan nu kan den som önskar teckna i fonden göra det genom att inkomma med en anmälan senast den 26 oktober. Se köpblankett här.

Ola Björkmo, VD, portföljförvaltare QQM Fund Management AB
E-post: ola@qqm.se

Rutger Selin, VD Nowonomics AB (publ)
E-post: rutger@nowo.se

NOWO (Nowonomics AB (publ)) föddes ur en frustration om att människor bekymrar sig om sin levnadsstandard när de blir pensionärer. Ett steg i taget hjälper vi våra medlemmar att trygga sin framtid medan de kan fortsätta leva precis som de gör idag.NOWO har som mål att främja sparande inför pensionen och utvecklar därför egna verktyg och lösningar tillsammans med våra samarbetspartners för att förenkla, utbilda och hjälpa våra medlemmar att få en bättre ekonomisk situation.

Bolagets Mentor är Aktieinvest FK AB som nås på ca@aktieinvest.se eller tel: +46 739 496 250