NOWOs tillväxt fortsätter, även under årets fattigaste månad. Växer med drygt 6 %.

NGM-listade fintechbolaget NOWO som skapar en folkrörelse kring sparande till pensionen fortsätter se ökade transaktionsvolymer. I januari initierades det drygt 36 000 fler transaktioner än i december månad. Totalt initierades 620 000 sparhändelser. En ökning på drygt 6 % mot december månad.

Rutger Selin, VD på NOWO kommenterar:
- Under årets fattigaste månad så passar sig vårt sparsätt Autospar ännu bättre. Man har inte lika mycket pengar så man väljer förmodligen i större utsträckning bort det traditionella sparandet. Men man måste ändå handla och att då kunna spara samtidigt är en utmärkt lösning. Man sparar utifrån sin konsumtion och det är som man säger, det bästa sparandet är det som blir av. Så även om summorna inte är lika stora så blir sparandet av och man får en kontinuitet. Tittar vi specifikt på Autospar så ökar antalet Autosparstransaktioner i januari med drygt 25 % mot en av de mest köpintensiva månaderna som ju december är. Marknadsföringen biter bra på både nya och befintliga medlemmar som får upp ögonen för att spara när man handlar och få ett konsumtionsanpassat långsiktigt sparande.

Pengarna som medlemmen sparar investeras i NOWO Fund vilken förvaltas av Tellus fonder AB och är exklusiv för NOWOs medlemmar. NOWO Fund har avkastat 27,9% under 2019, 17,6% under 2020 och   24,8 % under 2021. Pengar som sätts in fonder kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka det insatta kapitalet. Fonden har belönats av Morningstar med både 5 stjärnor och 5 hållbarhetsglober

Rutger Selin, VD Nowonomics AB (publ), telefon + 46 70 931 64 28.

NOWO, Nowonomics AB (publ) föddes ur en frustration om att människor bekymrar sig om sin levnadsstandard när de blir pensionärer. Ett steg i taget hjälper vi våra medlemmar att trygga sin framtid medan de kan fortsätta leva precis som de gör idag.NOWO har som mål att främja sparande inför pensionen och utvecklar därför egna verktyg och lösningar tillsammans med våra samarbetspartners för att förenkla, utbilda och hjälpa våra medlemmar att få en bättre ekonomisk situation.

Bolagets Mentor är Aktieinvest FK AB som nås på Rutger.Ahlerup@aktieinvest.se eller tel: +46 739 496 250

Rutger Selin, VD på NOWO