Resultat över förväntan, nu skalar Nowo upp sin pensionsrådgivning

Sedan NGM-listade Nowonomics-koncernen (ticker Nowo) erhållit tillstånd av Finansinspektionen att erbjuda försäkringsdistributionstjänster har Bolaget påbörjat arbetet med att erbjuda personlig försäkringsrådgivning för Nowos 155 000 medlemmar. De initiala insatserna mot en mindre grupp har visat resultat över förväntan. Planen är nu att skala upp insatserna och rulla ut erbjudandet mot hela medlemsbasen.

• Vi ser ett stort intresse från Nowos medlemmar att få hjälp och råd kring de olika delarna av pensionen. Våra undersökningar visar att Nowos medlemmar ger uttryck för att de saknat denna typ av tjänst från andra håll. Säger Tommy Wahlund, VD på Nowo Pension AB

• Nowo har skapat något unikt i det faktum att vi har byggt ett varumärke kring sparande med fokus på pension. När vi nu implementerar nästa del av vår strategi så har vi lojala medlemmar som är nöjda med sparplattformen för det privata sparandet. Då får vi också förtroendet att rådge kring övriga delar av pensionen. Den första lanseringen mot en mindre grupp har visat resultat över förväntan. Vi är i början av detta otroligt spännande affärsområde och jag ser fram emot att löpande rapportera om utvecklingen, säger Amelie Söderberg, Nowo-koncernens VD.

Nowo Pension AB har i uppdrag att erbjuda personlig försäkringsrådgivning primärt till Nowos växande medlemsbas med för närvarande drygt 155 000 medlemmar. Nowo Pension är under Finansinspektionens tillsyn och är medlemmar i organisationen Hjerta.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Tommy Wahlund, VD Nowo Pension AB, E-post: tommy@nowopension.se, mobil: 070 829 66 23
Amelie Söderberg, VD Nowonomics AB, E-post: amelie@nowo.se, mobil: 072 250 54 62

Om Nowokoncernen
Nowokoncernen består av moderbolaget Nowonomics AB som tillhandahåller en sparapp till 155 000 medlemmar, Nowo Pension AB som har tillstånd av Finansinspektionen att erbjuda försäkringsdistribution samt QQM Fund Management AB som förvaltar Nowo Global Fund samt Equity Hedge Fund.

Säger Tommy Wahlund, VD på Nowo Pension AB
Nowo har skapat något unikt i det faktum att vi har byggt ett varumärke kring sparande med fokus på pension. När vi nu implementerar nästa del av vår strategi så har vi lojala medlemmar som är nöjda med sparplattformen för det privata sparandet. Då får vi också förtroendet att rådge kring övriga delar av pensionen. Den första lanseringen mot en mindre grupp har visat resultat över förväntan. Vi är i början av detta otroligt spännande affärsområde och jag ser fram emot att löpande rapportera om utvecklingen.
Säger Amelie Söderberg, Nowo-koncernens VD.