Stort intresse för Nowos pensionsrådgivning

NGM-listade Fintechkoncernen Nowonomics AB “Nowo” som har målet att skapa framtidens pensionsaffär ser ett fortsatt mycket stort intresse för den relativt nyligen introducerade försäkringsrådgivningen som erbjuds kostnadsfritt till Nowos 155 000 medlemmar.

- De senaste två veckorna har vi drygt 20 fullmakter per dag från medlemmar som vill ha hjälp med sina pensionsförsäkringar. Nu går vi in i orangea kuvertet-tider så vi ser hela tiden ett ökat intresse. 100 % av alla som haft ett rådgivningsmöte skulle rekommendera ett möte för en vän. Så uppskattad är vår nya tjänst. Vi ser fram emot att fortsätta hjälpa våra medlemmar mot en bättre pension, säger Amelie Söderberg, VD på Nowo

Rådgivningen till Nowos medlemmar sker via Nowo Pension AB som står under tillsyn av Finansinspektionen. Nowo Pension erhåller intäkter enligt branschstandard i de fall Nowos medlemmar kan förbättra villkoren i sina pensionsförsäkringar.

Amelie Söderberg, VD Nowo, E-post: amelie@nowo.se, Tel: +46 722 50 54 62

Nowonomics AB grundades 2015 och är ett framstående företag inom privat pensionssparande med över 155 000 medlemmar. Koncernen består av Nowonomics AB, Nowo Pension AB med tillstånd att bedriva försäkringsdistribution, Nowo Fund Management AB samt affärsområdet Nowo technologies. Nowonomics AB blev utvalda som årets IPO 2021 och fokuserar på att erbjuda produkter för att säkra våra medlemmars framtida ekonomi. Vi strävar efter att göra pensionssparande enkelt och tillgängligt för alla. Ta kontroll över din framtid med Nowonomics AB.

säger Amelie Söderberg, VD på Nowo