Tillväxten fortsätter under Augusti för NOWO med 336 000 spartransaktioner.

NGM-listade fintechbolaget NOWO som hjälper sina medlemmar att spara till pensionen fortsätter se ökade transaktionsvolymer. Augusti resulterade i 336 000 initierade spartransaktioner vilket var ca 3 procent högre än det tidigare rekordet på 325 000 under Juli månad. Denna information är en del av tidigare kommunicerad plan att månatligen informera om bolagets tillväxt för att skapa enkelhet och transparens.

Rutger Selin, VD på NOWO kommenterar:
Vårt mål med Autospar är att fler ska få chansen att spara i vardagen. Redan efter drygt två veckor så ser vi en starkt tillväxt av våra befintliga medlemmar som har kopplat sina vanliga bankkort för att börja spara. Med start nu i september så kommer vi att börja marknadsföra Autospar mot en bredare marknad och jag räknar med att sparsättet kommer att stå för en allt större del av NOWO-medlemmarnas spartransaktioner och på så sätt bli en nyckel till hur NOWO ska komma att bli en naturlig del av våra medlemmars vardag.

De sparade pengarna samlas i NOWO Fund vilken förvaltas av Tellus fonder AB och är exklusiv för NOWOs medlemmar. NOWO Fund har avkastat 27,9% under 2019, 17,6% under 2020 och ca 20% under 2021. Fonden har belönats av Morningstar med både 5 stjärnor och 5 hållbarhetsglober.

För mer information, kontakta:
Rutger Selin, VD Nowonomics AB (publ), telefon + 46 70 931 64 28.

NOWO (Nowonomics AB (publ)) föddes ur en frustration om att människor bekymrar sig om sin levnadsstandard när de blir pensionärer. Ett steg i taget hjälper vi våra medlemmar att trygga sin framtid medan de kan fortsätta leva precis som de gör idag.NOWO har som mål att främja sparande inför pensionen och utvecklar därför egna verktyg och lösningar tillsammans med våra samarbetspartners för att förenkla, utbilda och hjälpa våra medlemmar att få en bättre ekonomisk situation.

Bolagets Mentor är Aktieinvest FK AB som nås på ca@aktieinvest.se eller tel: +46 739 496 250

Rutger Selin, VD på NOWO