NRC vinner järnvägsunderhållskontraktet Västra Götaland Väst

Report this content

NRC Group tilldelades idag järnvägsunderhållskontraktet Västra Götaland Väst, där anbudssumman uppgår till 337 miljoner kronor.

Uppdragsgivare är Trafikverket, och kontraktet sträcker sig från september 2023 till augusti 2028.

Niklas Sundel, Affärsområdeschef Underhåll, är mycket glad för tilldelningen:
– Vi har haft kontraktet sen 2016, och vi är stolta över att få fortsatt förtroende av Trafikverket att sköta underhållet av VGV! Jag vill tacka våra medarbetare för allt deras goda arbete.

Anläggningen omfattar cirka 425 000 spårmeter järnväg på sträckningarna. Entreprenaden innefattar förebyggande och avhjälpande underhåll på ban-, el och signalanläggningar.

Henning Olsen, koncern-Vd:
– Detta är en viktig vinst för NRC Group. Det bekräftar vår konkurrenskraft inom järnvägsunderhåll i Sverige.
NRC Group har ansvarat för underhållet inom detta avtalsområde de senaste sju åren och denna
utnämningen kommer som ett resultat av ett systematiskt arbete av vårt team för att förbättra effektiviteten och prestandan.

Tilldelningsbeslutet kan överprövas inom tio (10) dagar från det att tilldelningen meddelats.

Robert Röder, Vd NRC Group Sverige

robert.roder@nrcgroup.com, +4670 285 29 29

Om NRC Group

NRC Group är den ledande järnvägsinfrastrukturen i Norden med mer än 2 000 yrkesverksamma i Norge, Finland och Sverige. Företaget skapar infrastruktur som går bortom dagens och morgondagens krav och erbjuder ett komplett utbud av tjänster under livscykeln för transportinfrastrukturen. Tjänsterna inkluderar markarbete, banarbete, säkerhets-, el-, telekom- och signalsystem samt miljötjänster som avveckling och återvinning.

NRC Group har haft en betydande tillväxt sedan starten 2011 och har en omsättning på cirka 6,5 miljarder NOK. NRC Group, med huvudkontor beläget i Lysaker, Oslo, är noterat på Oslo Börs under ticker ”NRC”. Företagets verkställande direktör är Henning Olsen.

Taggar:

Citat