Nyfosa avvaktar med förvärv av fastighetsportföljer från SBB i Norden AB

Den 17 januari 2020 ingick Nyfosa en avsiktsförklaring med SBB i Norden AB avseende förvärv av fastighetsportföljer med ett totalt fastighetsvärde om cirka 8 MDSEK. Nyfosa har beslutat att tills vidare avvakta med genomförandet av transaktionen med anledning av att marknads­förutsättningarna har förändrats.

”Vårt intresse för fastighetsportföljerna kvarstår men vi genomför inte affären nu eftersom marknaden förändrats så drastiskt sedan vi undertecknade avsiktsförklaringen. Det är alltid tråkigt att hoppa av en affär men nu blickar vi framåt och fokuserar på nya möjligheter.” kommenterar Jens Engwall, VD för Nyfosa.

Denna information utgjorde innan offentliggörandet insiderinformation och är sådan information som Nyfosa AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 Mars 2020, kl. 18.00.

Nyfosa är ett transaktionsintensivt och opportunistiskt fastighetsbolag. Bolagets affärsidé bygger på ett aktivt deltagande på den svenska transaktionsmarknaden kombinerat med en investeringsstrategi som följer fastighetsmarknadens förändringar. Målet är att utveckla och förädla ett växande fastighetsbestånd med uthållig och hög avkastning. För närvarande fokuserar Nyfosa främst på kommersiella fastigheter i Sverige. Per den 31 december 2019 ägde Nyfosa fastigheter med ett totalt fastighetsvärde om cirka 19,6 MDSEK. Läs mer på www.nyfosa.se