Nyfosa ökar den maximala volymen i sitt återköpserbjudande

Nyfosa AB (publ) (“Nyfosa”) ökar den maximala volymen i sitt återköpserbjudande (“Återköpserbjudandet”) rörande de utestående SEK 1,500,000,000 seniora icke säkerställda obligationerna med rörlig ränta 2019/2022 (”Obligationerna”) från cirka SEK 500,000,000 till cirka SEK 600,000,000.

Som tidigare kommunicerats i ett pressmeddelande daterad 19 april 2021 erbjuder Nyfosa innehavare av Obligationerna att sälja sina Obligationer till Nyfosa mot ett kontant vederlag. I samband med Återköpserbjudandet överväger Nyfosa också att emittera nya SEK-denominerade seniora icke säkerställda gröna obligationer under ett ramverk om SEK 2,000,000,000 med förbehåll för rådande marknadsförutsättningar (de ”Nya Obligationerna”).

Nyfosa har, i linje med villkoren för Återköpserbjudandet, beslutat om att öka den maximala volymen för Återköpserbjudandet från cirka SEK 500,000,000 till cirka SEK 600,000,000. Återköpserbjudandet löpte ut kl 12:00 CEST den 23 april 2021.

Johan Ejerhed, Finanschef, johan.ejerhed@nyfosa.se, mobil 070-393 98 87

Denna information är insiderinformation som Nyfosa AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 april 2021 kl. 14:50 CEST.

Nyfosa är ett transaktionsintensivt fastighetsbolag som skapar värde genom att bygga hållbara kassaflöden och ständigt utvärdera nya affärsmöjligheter. Vår opportunistiska investeringsstrategi möjliggör förvärv i olika geografier och kategorier, men vi prioriterar kommersiella fastigheter i tillväxtkommuner. Fastigheterna förvaltar och utvecklar vi i nära samarbete med hyresgäster och omgivande samhälle med perspektivet att hållbarhet och lönsamhet hör ihop. Per den 31 mars 2021 uppgick Nyfosas fastighetsvärde till cirka 30,6 MDSEK. Nyfosas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap sedan 2018. Läs mer på www.nyfosa.se.