BESLUT VID OBDUCATS ÅRSSTÄMMA

(NGM:OBDU B)

Vid årsstämman i Obducat AB (publ) den 23 juni 2010 fattades beslut i enlighet med de förslag som tidigare har offentliggjorts.

Således beslöts att ingen utdelning skulle lämnas till aktieägarna. Vidare fastställdes resultat- och balansräkning för moderbolaget och koncernen samt beviljades styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet.

I enlighet med valberedningens förslag beslöts att styrelsen ska bestå av sju ordinarie ledamöter utan suppleanter. Styrelseledamöterna Henri Bergstrand, Lars Montelius och Werner Uhlmann omvaldes samt valdes André Bergstrand (tidigare suppleant), Håkan Thorbjörnsson (tidigare suppleant), Antonia Hägg Billing och Patrik Lundström till nya styrelseledamöter. Henri Bergstrand omvaldes till styrelseordförande.

Beslöts om valberedning samt riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare i enlighet med framlagda förslag.

För att uppnå ett ändamålsenligt antal aktier i bolaget och därmed också en lämpligare aktiekurs beslöt årsstämman slutligen i enlighet med styrelsens förslag om sammanläggning av bolagets aktier 1:80. I anslutning därtill beslöts även om en mindre, riktad utjämningsemission av A-aktier och B-aktier samt om ändring av gränserna för antalet aktier i bolagsordningen. Styrelsen bemyndigades att fastställa avstämningsdag för sammanläggningen, vilken kommer att meddelas i ett särskilt pressmeddelande i god tid före avstämningsdagen.

Obducat är skyldigt att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 24 juni 2010, klockan 08:15

Lars Tilly, VD: 040-36 21 45 eller 0703-27 37 45

Henri Bergstrand, styrelseordförande: 0708-88 72 45