OBDUCAT OFFENTLIGGÖR EMISSIONSPROSPEKT

Idag offentliggörs emissionsprospekt avseende emission av konvertibla förlagslån 2004/2007 med avskiljbara optionsrätter i Obducat AB (publ). Prospektet skickas till samtliga aktieägare och innehavare av Obducats konvertibla förlagslån 2001/2004, men kan även laddas ned från Obducats hemsida www.obducat.com.

Prospektet går också att beställa på följande adress: Obducat AB (publ), Box 580, 201 25 Malmö, telefon 040 – 36 21 00, fax 040 – 36 21 60 eller via mail cecilia.jureus@obducat.com.

Teckningskurs för ett konvertibelt förlagslån: SEK 1,00

Avstämningsdag: 3 mars 2004

Teckningstid: 12-26 mars 2004

Handel med teckningsrätter: 12-23 mars 2004

Företrädesrätt: De som på avstämningsdagen den 3 mars 2004 var registrerade som aktieägare i bolaget, erbjuds med företrädesrätt att teckna ett (1) konvertibelt förlagslån 2004/2007 för varje fyrtal (4) innehavda aktier.

Kvittningsrätt: De som på avstämningsdagen den 3 mars 2004 var registrerade som innehavare av Obducats konvertibla förlagslån 2001/2004 erbjuds med kvittningssrätt att teckna tre (3) konvertibla förlagslån 2004/2007 (om nominellt SEK 1,00 vardera) för varje innehavt konvertibelt förlagslån 2001/2004 (om nominellt SEK 3,00).

Konverteringskursen är fastställd till SEK 2,15. Nyteckning baserad på nyttjande av medföljande avskiljbara optionsrätter kan likaledes ske till kurs SEK 2,15.

Förlagslånet löper under perioden 1 april 2004 – 31 mars 2007 och ger rätt till fem procents årlig ränta, vilken utbetalas vid utgången av varje kalenderkvartal under löptiden.

Malmö den 9 mars 2004

Obducat AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Patrik Lundström, VD Obducat AB, 040 – 36 21 00 eller 0703 – 27 37 38

Johan Boman, Finanschef Obducat AB, 040 – 36 21 00 eller 0703 – 27 37 30

Obducat AB utvecklar och levererar teknologier, produkter och processer för produktion av avancerade mikro- och nanostrukturer.Obducats tjänster och produkter riktar sig i första hand till expansiva företag inom datalagrings-, halvledar-, kretskorts- och sensorindustrierna. Obducats teknologier omfattar elektronstråleteknik och nanoimprintteknik. Obducat finns i Sverige och Storbritannien och har huvudkontor i Malmö. Aktien är noterad på NGM-listan.

Läs mer på www.obducat.com