OBDUCAT UTSER NY T.F. VD

(NGM:OBDU B)

Patrik Lundström tillträder som t.f. VD för Obducat AB i samband med att nuvarande VD Lars Tilly, efter en ömsesidig överenskommelse med bolagets styrelse, lämnar bolaget.

Mot bakgrund av att Lars Tilly lämnar bolaget har styrelsen för Obducat beslutat att utse Patrik Lundström som tillförordnad verkställande direktör. Patrik Lundström tillträder därmed med omedelbar verkan.

Patrik Lundström var verkställande direktör i Obducat under perioden 2002-2009 och dessförinnan anställd i bolaget sedan 2000. Patrik Lundström invaldes i styrelsen för Obducat vid årsstämman den 23 juni 2010. Patrik Lundström kommer under tjänstgöringen som tillförordnad VD inte att delta i styrelsearbetet i egenskap av styrelseledamot.

Obducat är skyldigt att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 juni 2010, klockan 12.10.

Henri Bergstrand, styrelseordförande, telefon: 0708-88 72 45

Om Obducat AB