Redeye anser att Online Group utvecklas i rätt riktning

Report this content

Q3-rapporten kom in något över våra justerade förväntningar. Försäljningen blev 66,8 miljoner kronor (förväntat var 63 miljoner kronor) och EBIT blev -1,6 miljoner kronor (förväntat utfall var -3,5 miljoner kronor).

Bolaget är fortsatt i en övergångsperiod där fokus kommer vara att få ordning på verksamheterna. Bolaget har nu kommit en bit på vägen i sitt åtgärdsprogram men har fortfarande en lång väg kvar. Bolaget erhöll 57 MSEK enligt våra estimat av emissionslikviderna, varav 22,5 under kvartalet, vilket kommer att stärka bolagets förmåga att genomföra åtgärdsprogrammet.

Vår rating förblir oförändrad men våra omsättningsestimat höjs något sedan vinstvarnings uppdateringen, vilket leder till att vårt nya motiverade DCF värde blir 13 kronor per aktie. En sum of the parts-värdering med tre olika scenarion indikerar ett värde mellan 7-28 kronor per aktie. I vår PDF-analys går vi även närmare igenom positiva och negativa scenarier som kan agera värdedrivande (Bull och Bear).

Hela bolagsanalysen i PDF-format: http://korta.nu/9W1

Detta är ett pressmeddelande ifrån Redeye. Läs mer av våra artiklar på www.redeye.se.