• Opera på Skäret/

Påminnelse om inbjudan till digital pressträff: Opera på Skäret presenterar årets solister i sommarens uppsättning av Vincenzo Bellinis Norma

Report this content

I sommar är det återigen dags för operasångare från hela världen att ta plats på scen i det säregna operahuset, ett före detta sågverk med en numera världsberömd akustik, i svenska Bergslagen. Den 20 mars presenterar vi samtliga solister och berättar även om uppsättningen av Norma, en opera som är sprungen av ur den italienska bel canto-traditionen och den mest spelade operan av Vincenzo Bellini.

Medverkande vid pressträffen:

• Sven Niclasson, vd och grundare

• Alexander Niclasson, konstnärlig ledare och
    även regissör för uppsättningen av Norma

• Sven Östberg, scenograf

• Två huvudrollsinnehavare som framför
    arior från operan Norma

Tid: Onsdag den 20 mars, kl.10.00-10-30.

Plats: Pressträffen är digital och finns på https://operapaskaret.se/presskonferens/

Anmälan: Anmäl dig gärna i förväg till katarina.jansson@operapaskaret.se,  dock ej obligatoriskt.

Praktisk info:
Direkt efter pressträffen, mellan kl.10.30-12.00, kommer det att finnas möjlighet att göra enskilda intervjuer via Zoom med de medverkande samt med några av de andra solisterna. Maila katarina.jansson@operapaskaret.se för bokning av intervjutid. Boka gärna så snart som möjligt, även om vi naturligtvis har förståelse för om man vill avvakta presentationen av solisterna. Det kommer att vara möjligt att boka intervjutid under pressträffen.

För ytterligare information, kontakta:
Katarina Jansson, marknads- och kommunikationsansvarig

Mob: +46 701 82 77 98
E-post: katarina.jansson@operapaskaret.se

Opera på Skäret drivs av Kulturcentrum Ljusnarsberg, en ideell stiftelse vars mål är att skapa ett internationellt operahus på Skäret samt att medverka till utvecklingen av kommunens och regionens kulturliv. Opera på Skäret samarbetar med Ljusnarsbergs kommun, Regionförbundet, Länsmusiken, Länsteatern och Musikhögskolan i Örebro samt Bergslagens sparbanksstiftelse. Projektet stöds också av privata sponsorer som The Barbro Osher Pro Suecia Foundation. www.operapaskaret.se