EPiServer lanserar CMS i molnet

EPiServer, en ledande leverantör av lösningar som möjliggör en engagerande webbnärvaro som driver slutkundens affärsresultat, lanserar idag en molntjänst. Med EPiServer Cloud kan hängivna onlinemarknadsförare och utvecklare enklare skapa och hantera webbinnehåll för till exempel kampanjsajter på ett kostnadseffektivt sätt. Den nya platform-as-a-service-lösningen är baserad på EPiServer Everweb och omfattar EPiServer CMS och EPiServer Composer.

EPiServer CMS är en väletablerad flexibel och  dynamiskt plattform som hanterar företags närvaro online. Den nylanserade molntjänsten tar avstamp i detta och ger samma omfattande stöd för utvecklare att bygga webbplatser som engagerar besökaren. Molntjänsten har också de funktioner som marknads- och kommunikationsansvariga behöver för att hantera innehåll och är enkel att arbeta med. EPiServer Cloud är en idealisk lösning för webbplatser där lanseringen ska gå snabbt och livslängden på webbplatsen kan variera, som till exempel en produktlansering eller en kampanjsajt. Lösningen är kostnadseffektiv eftersom man endast betalar  för de tjänster som man använder.

AssociaDirect, en partner i USA som arbetar med föreningar, förlitar sig på plattformens avancerade utvecklarstöd i implementationsfasen och det stöd som finns för enkel utrullning av webbplatser som de utvecklar och förvaltar.

”Våra kunder vill ofta ha speciella kampanjsajter eller mobila versioner av webbplatsen för en mässa, ett evenemang eller en medlemskampanj. Med EPiServer Cloud har vi ett utmärkt alternativ för att snabbt bygga en webbplats som skräddarsys enligt kundens behov, utan att samtidigt behöva investera i dyr infrastruktur,” säger Michael Faye, VD för AssociaDirect. "Vårt team kan leverera webbplatser som hjälper medlemsbaserade organisationer att attrahera, behålla och engagera sina medlemmar och därmed uppfylla sina affärsmål.”

EPiServer Cloud innehåller viktiga och unika  EPiServerkomponenter, som dashboarden OnlineCenter, globaliserings- och personaliseringsfunktioner, och är optimerad för att leverera bra prestanda vid ökad trafik från besökare från hela världen.

"Dagens marknadsförare ska självklart inte behöva vara begränsade i sitt sätt att arbeta utan ska ha ett användarvänligt och lättillgängligt sätt att hantera online-innehåll," säger Martin Henricsson,  EPiServers VD. "Med EPiServer Cloud kan marknadsförare kontrollera sina kostnader och därmed våga prova innovativa onlinekampanjer och lösningar. ”

EPiServer Cloud är baserad på EPiServers senaste release och säljs till en fast månadskostnad. För ytterligare priser och produktinformation, besök www.episerver.com/cloud.

Maria Wasing
Europeisk Marknadschef EPiServer
E-mail: maria.wasing@episerver.com

Om EPiServer
EPiServer är en ledande leverantör av lösningar som möjliggör en engagerande webbnärvaro som driver slutkundens affärsresultat. Mer än 3 500 kunder världen över använder EPiServers plattformar som kombinerar innehåll, digitala mötesplatser, e-handel och kommunikation med ett anpassningsbart dashboard. EPiServers CMS-plattform är grunden för fler än 9 700 webbplatser och används dagligen av fler än 130 000 webbredaktörer. All försäljning av EPiServers plattformar sker genom ett omfattande nätverk med fler än 500 partners i över 30 länder. EPiServer kombinerar stabiliteten och support av en kommersiell product med EPiServer World, ett aktivt nätverk av mer än 12 000 utvecklare. Företaget är certifierad guldpartner till Microsoft och har fått högsta betyg, AAA, av Dun & Bradstreet sedan år 2000. EPiServer grundades 1994 och har kontor i Sverige, USA, Danmark, Norge, Finland, Holland, Sydafrika, Australien och Storbritannien. Företaget ägs av IK2007-fonden. IK Investment Partners (”IK”) är ett europeiskt private equity bolag med nordiska rötter som förvaltar cirka 5,7 miljarder euro i kapital. För mer information, besök www.episerver.se.