EPiServer lanserar innovation för hantering av sociala medier och förbättrad ROI

EPiServer Social Reach är en användarvänlig lösning för marknadsförare som vill  utnyttja sociala medier bättre för att driva trafik och konverteringar online

EPiServer lanserar idag EPiServer Social Reach, som gör att marknadsförare kan kommunicera effektivt i sociala nätverk som Facebook, LinkedIn och Twitter. Med Social Reach kan marknadsförare använda ett enda gränssnitt i EPiServers plattform, för att skräddarsy och skapa personligt innehåll i flera sociala kanaler. Lösningen skapar förutsättningar för framgångsrika resultatfokuserade kampanjer i sociala medier, genom ökad trafik till webbplatsen och förbättrad konverteringsgrad.

De flesta företag och organisationer använder i dag ett flertal sociala medier för att kommunicera och interagera med sina målgrupper, men att använda flera olika verktyg och kopiera innehåll är ineffektivt och tidsödande. EPiServer Social Reach förbättrar kommunikationsprocessen och skapar förutsättningar för att driva trafik och förbättra konverteringar genom att enkelt publicera relevant innehåll i de ledande sociala kanalerna.

"Det stora utbudet av kanaler som finns idag inom sociala medier är en utmaning för många marknadsförare och kommunikatörer. Att skapa innehåll som är anpassat för varje kanal är tidskrävande, vilket gör det svårt att fullt ut dra nytta av de sociala kanalerna om man ansvarar för många onlinekampanjer. I en undersökning som vi nyligen genomförde bland marknadsförare i England uppger 20% att de inte kan mäta resultatet av att använda sociala medier som en kommunikationskanal på ett effektivt sätt. Att lösa den utmaningen är något som vi har tagit fasta på," säger Maria Wasing, marknadschef på EPiServer.

EPiServer Social Reach förbättrar ROI:n på existerande och nytt innehåll genom att innehållet direkt kan anpassas till social media och därmed sudda ut gränsen mellan innehåll på webbplatsen och innehåll i social media.

"Idag handlar digital marknadsföring om att effektivt knyta samman mobilitet, personalisering och sociala komponenter, så att besökaren hittar till webbplatsen, interagerar med innehållet och kommer till avslut, oavsett om det är en e-handelssajt eller en informationssajt. Skapar man bra innehåll och investerar i det så ska man också effektivt kunna få innehållet att ”arbeta” genom hela kommunikationsskedjan ”, säger Maria Wasing.

Social Reach har också inbyggd funktionalitet för kampanjanalys, vilket omfattar information från varje kanal, som retweets, kommentarer och likes. Lösningen är integrerad med Google Analytics så att man kan mäta konverteringar och se utfallet för kampanjer i social media.

För ytterligare information om EPiServer Social Reach, vänligen besök: www.episerver.com/socialreach

Maria Wasing
Europeisk Marknadschef EPiServer
E-mail: maria.wasing@episerver.com

Om EPiServer
EPiServer är en ledande leverantör av lösningar som möjliggör en engagerande webbnärvaro som driver slutkundens affärsresultat. Mer än 3 500 kunder världen över använder EPiServers plattformar som kombinerar innehåll, digitala mötesplatser, e-handel och kommunikation med ett anpassningsbart dashboard. EPiServers CMS-plattform är grunden för fler än 20 000 webbplatser och används dagligen av fler än 130 000 webbredaktörer. All försäljning av EPiServers plattformar sker genom ett omfattande nätverk med fler än 520 partners i över 30 länder. EPiServer kombinerar stabiliteten och support av en kommersiell product med EPiServer World, ett aktivt nätverk av mer än 15 000 utvecklare. Företaget är certifierad guldpartner till Microsoft och har fått högsta betyg, AAA, av Dun & Bradstreet sedan år 2000. EPiServer grundades 1994 och har kontor i Sverige, USA, Danmark, Norge, Finland, Holland, Sydafrika, Australien och Storbritannien. Företaget ägs av IK2007-fonden. IK Investment Partners (”IK”) är ett europeiskt private equity bolag med nordiska rötter som förvaltar cirka 5,7 miljarder euro i kapital. För mer information, besök www.episerver.se.