EPiServer utökar e-handelserbjudandet

Partnerskap med Apptus för beteendedriven marknadsföring medför ökade möjligheter för förbättrade konverteringar för e-handlare

EPiServer meddelade idag att man lanserar en lösning för betendedriven marknadsföring för EPiServer Commerce, genom ett partnerskap med Apptus. Tilläggsmodulen, som omfattar personalisering, intelligent sök och rekommendationer, bygger på Apptus självlärande programvara. Med lösningen kan e-handlare öka kundnöjdheten och konverteringar samt höja sina ordervärden.

E-handlare med stora och komplexa produktkataloger kan nu på ett kostnadseffektivt sätt skapa en personlig upplevelse på e-handelsplatsen, enbart genom att använda det beteende som besökarna redan visar på webbplatsen. Den unika lösningen för beteendedriven marknadsföring säkerställer att de mest väsentliga sökresultaten, erbjudandena och produktrekommendationerna automatiskt skapas och visas upp för besökarna. Rekommendationerna blir relevanta genom att de baseras på en mängd data bland såsom tidigare köp, storsäljande produkter, varukorgens innehåll och vad besökaren senast gjort på e-handelsplatsen.

”Att ta e-handel till nästa nivå innebär att personalisering blir en viktig del, men att erbjuda en personaliserad besökarupplevelse baserad på väldigt stora och komplexa produktkataloger kan vara en riktig utmaning,” säger Bob Egner, Vice President of Product Management på EPiServer. ”Den nya lösningen kommer att minska det arbete som krävs för våra kunder att personalisera innehållet samtidigt som de får ett kraftfullt verktyg som hjälper dem att förbättra konverteringsgraden och öka sin försäljning.”

"Alla e-handlare strävar efter att skapa relevans i försäljningssituationer. Genom att välja en kombination av EPiServer Commerce och Apptus Behavioral Merchandising får de en lösning för personaliserad sök, navigering och rekommendationer - som dessutom är enkel att installera. Hittills har lösningar med så här avancerade funktioner bara varit möjliga att skaffa för stora e-handelsföretag som har budgetar i mångmiljonklassen. Samarbetet mellan Apptus och EPiServer innebär att fler e-handlare kan dra nytta av den moderna tekniken,” säger Michael Mokhberi, VD för Apptus.

För mer information om Apptus Behavioral Merchandising för EPiServer Commerce, besök: http://www.episerver.com/AddOns/Apptus/

Maria Wasing
Europeisk Marknadschef EPiServer
E-mail: maria.wasing@episerver.com

Om EPiServer
EPiServer är en ledande leverantör av lösningar som möjliggör en engagerande webbnärvaro som driver slutkundens affärsresultat. Mer än 4700 kunder världen över använder EPiServers plattformar som kombinerar innehåll, digitala mötesplatser, e-handel och kommunikation med ett anpassningsbart dashboard. EPiServers CMS-plattform är grunden för fler än 20 000 webbplatser och används dagligen av fler än 130 000 webbredaktörer. All försäljning av EPiServers plattformar sker genom ett omfattande nätverk med fler än 590 partners i över 30 länder. EPiServer kombinerar stabiliteten och support av en kommersiell product med EPiServer World, ett aktivt nätverk av mer än 15 000 utvecklare. Företaget är certifierad guldpartner till Microsoft och har fått högsta betyg, AAA, av Dun & Bradstreet sedan år 2000. EPiServer grundades 1994 och har kontor i Sverige, USA, Danmark, Norge, Finland, Holland, Sydafrika, Australien och Storbritannien. Företaget ägs av IK2007-fonden. IK Investment Partners (”IK”) är ett europeiskt private equity bolag med nordiska rötter som förvaltar cirka 5,7 miljarder euro i kapital. För mer information, besök www.episerver.se.