Jonas Alfredson ny CFO i Episerver

Jonas Alfredson har rekryterats som ny CFO för Episerver. Han tillträder tjänsten den 1 mars 2010.

Jonas Alfredson, 37 år, har lång erfarenhet som ekonomi- och finanschef. Han kommer närmast från befattningen som CFO för Bure Equity och var dessförinnan CFO för Skanditek Industriförvaltning. Jonas efterträder Stefan Ebberyd, som har varit t.f CFO sedan december 2009. ”Jag är mycket glad att Jonas Alfredson har valt att bli CFO hos oss. Med Jonas bakgrund och erfarenhet från börsbolag kommer han att bli en nyckelperson i arbetet med Episervers planerade börsnotering under 2010.”, säger Martin Henricson, VD för Episerver AB. Episerver är en av världens snabbast växande leverantörer av plattformar för webbpublicering (WCM) och har under de senaste fem åren haft en genomsnittlig tillväxt på 35 procent, vilket är dubbelt så snabbt som marknaden generellt. Licenstillväxten under 2009 var 46 procent. Bolaget hur under de senaste två åren genomfört en framgångsrik geografisk expansion, en breddning av produktutbudet, kraftigt expanderat sitt partnernätverk samt investerat i marknadsföring. ”Episerver är ett spännande och välskött företag. Jag ser fram emot att vara delaktig och bidra till bolagets fortsatta utveckling”; säger Jonas Alfredson.