Nytt processverktyg minskar pressen på marknadsavdelningen

Fram tills nu så har det saknats övergripande processverktyg för marknadsförare. Många marknadsavdelningar har tvingats använda sig av bristfälliga system som ofta är för komplexa och som skapar fler problem än de löser.

Optimizely One använder sig av ett enda, enat arbetsflöde, accelererat med AI. Det gör det enkelt för marknadsförare att utföra alla sina uppgifter på ett och samma ställe, vilket blir både säkrare och mer effektivt.

- Marknadsföring är den enda kvarvarande företagsfunktionen som inte har en självklar plattform, så vi designade Optimizely One för att vara processverktyget för marknadsförare. Innehållet är ju ändå det mest centrala när det kommer till digitala upplevelser och Optimizely One erbjuder precis det som marknadsförare behöver för att samordna sitt innehåll och göra tjänster och upplevelser ekonomiskt gynnsamma. Allt detta med hjälp av AI, säger Mårten Bokedal, produktstrateg på Optimizely.

För att göra det så smidigt som möjligt så inkorporerar Optimizely One både interna och externa AI-förmågor i hela marknadsföringslivscykeln, vilket hjälper användarna att arbeta snabbare och fatta bättre beslut.

- Vi fortsätter ständigt att förändra hur marknadsförare arbetar, för att de ska kunna leverera exceptionella digitala upplevelser till sina kunder och skapa maximal affärspåverkan utan att behöva göra några kompromisser. Optimizely One är ett gemensamt processverktyg som ger användarna oöverträffad nivå av transparens, flexibilitet och enkelhet för att hantera hela sin marknadsföringslivscykel, säger Mårten Bokedal.

Vi på Optimizely hjälper företag och organisationer att maximera sin digitala potential. Det gör vi genom att ge marknadsförings- och produktteam moderna och effektiva sätt att skapa och optimera digitala upplevelser i alla kanaler. Optimizely One, vårt ledande processverktyg för marknadsförare, erbjuder företag flexibilitet och valmöjligheter med vår helt frikopplade SaaS-lösning. Vi hjälper företag runt om i världen att orkestrera hela sin innehållslivscykel, tjäna pengar på varje digital upplevelse och experimentera över alla kundkontaktpunkter – allt genom Optimizely One, den ledande digitala upplevelseplattformen som driver varje fas av marknadsföringslivscykeln genom ett enda, AI-accelererat arbetsflöde.

Optimizely har mer än 700 partners och nästan 1500 anställda på våra 21 kontor runt om i världen. Vi är stolta över att hjälpa mer än 10 000 företag och organisationer, däribland H&M, PayPal, Zoom, Toyota , Vodafone, 1177 Vårdguiden, LYKO och Röda Korset att förbättra sina kunders livstidsvärde, öka intäkterna och utveckla sina varumärken. Stora nog för att leverera, små nog för att bry oss om – det är vår filosofi på Optimizely.