Optimizely gör Experiment Platform tillgänglig på Google Cloud Marketplace

Optimizely, tidigare Episerver, lanserar nu sina Web Experimentation- och Full Stack-lösningar på Google Cloud Marketplace. Det innebär att Google Cloud kunder enkelt kan köpa båda produkterna. Med lösningen får man vetenskapliga data för att leverera personliga, meningsfulla upplevelser och driva affärsresultat.

-          Vår lansering på Google Cloud Marketplace är ytterligare ett steg framåt i vårt strategiska partnerskap med Google Cloud, som kommer att öppna upp för den datadrivna marknadsföraren, säger Alex Atzberger, vd för Optimizely. Globala företag behöver idag hantera ekonomisk osäkerhet och konsumenternas ökade förväntningar. Via Google Cloud Marketplace har vi möjlighet att ge dem med innovativa lösningar och vi underlättar för marknadsförare som vill skapa exceptionella digitala upplevelser.

Lanseringen sker sex månader efter att Optimizely ingick ett flerårigt, strategiskt partnerskap med Google Cloud för att leverera nästa generations experimenteringslösningar. Optimizely och Google Cloud kommer att samordna sin försäljning för att sömlöst kunna leverera skalbara och kompletta experimenteringslösningar till kunder över hela världen.

Mårten Bokedal | 070 410 69 09 | Marten.Bokedal@optimizely.com

Optimizelys plattform hjälper växande företag att maximera deras digitala potential. Med hjälp av vår Digital Experience Platform™ kan marknadsförare snabbt skapa digitala upplevelser som sätter kunderna i första rummet. Att skapa förstklassiga upplevelser har aldrig varit mer intuitivt. Vår plattform kombinerar innehållshantering och e-handel med AI-driven personalisering. Med hjälp av + 900 partners gör vi det möjligt för över 9000 varumärken som KLM, Mazda, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Röda Korset att skapa högre Customer Lifetime Value, ökad varumärkeslojalitet och större intäkter.

Citat

Vår lansering på Google Cloud Marketplace är ytterligare ett steg framåt i vårt strategiska partnerskap med Google Cloud, som kommer att öppna upp för den datadrivna marknadsföraren. Globala företag behöver idag hantera ekonomisk osäkerhet och konsumenternas ökade förväntningar. Via Google Cloud Marketplace har vi möjlighet att ge dem med innovativa lösningar och vi underlättar för marknadsförare som vill skapa exceptionella digitala upplevelser.
Alex Atzberger, vd för Optimizely