Optimizely lanserar Digital Experience Platform på Microsoft Azure Marketplace

Microsoft Azure-kunder får nu tillgång till Optimizelys CMS, handels- och personaliseringslösningar

Optimizely, tidigare Episerver och den ledande leverantören av upplevelseplattform (DXP) som möjliggör Boundless Digital Invention, lanserar idag lösningarna för innehållshantering, handel och personalisering på Microsoft Azure Marketplace. Kombinationen av Optimizelys DXP och Azure innebär att marknadsföringsteam får obegränsade möjligheter att skapa exceptionella digitala upplevelser, samtidigt som de garanteras högsta nivå av tillförlitlighet och säkerhet.

-          Lanseringen av Optimizely DXP på Microsoft Azure Marketplace innebär att fler organisationer kan frigöra sin fulla potential och förvandla digitala upplevelser för sina kunder, säger Alex Atzberger, vd för Optimizely. De bästa digitala upplevelserna börjar med att lära av kunderna, vinna deras förtroende och använda AI för att bistå dem och därmed förbättra resultaten.

Optimizely DXP är byggd på Microsoft .NET 5/6 och utformad för att köras på Azure. Optimizely DXP:s omfattande personaliseringsfunktioner, drivna av artificiell intelligens (AI), sammanförs nu med den skalbarhet, tillförlitlighet, prestanda och säkerhet som Azure erbjuder.

Mer information finns på Optimizelys produktsida på Microsoft Azure Marketplace.

Mårten Bokedal | 070 410 69 09 | Marten.Bokedal@optimizely.com

Optimizelys plattform hjälper växande företag att maximera deras digitala potential. Med hjälp av vår Digital Experience Platform™ kan marknadsförare snabbt skapa digitala upplevelser som sätter kunderna i första rummet.

Att skapa förstklassiga upplevelser har aldrig varit mer intuitivt. Vår plattform kombinerar innehållshantering och e-handel med AI-driven personalisering. Med hjälp av + 900 partners gör vi det möjligt för över 9000 varumärken som KLM, Mazda, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Röda Korset att skapa högre Customer Lifetime Value, ökad varumärkeslojalitet och större intäkter.

Citat

Lanseringen av Optimizely DXP på Microsoft Azure Marketplace innebär att fler organisationer kan frigöra sin fulla potential och förvandla digitala upplevelser för sina kunder. De bästa digitala upplevelserna börjar med att lära av kunderna, vinna deras förtroende och använda AI för att bistå dem och därmed förbättra resultaten.
Alex Atzberger, vd för Optimizely