Optimizely presenterar vinnarna av Optimizer Awards

Idag utsågs vinnarna av Optimizer Awards för enastående digital innovation och kreativitet. Prisutdelningen skedde vid ett digitalt event i London och bland vinnarna märks svenska AJ-produkter och danska EPOS.

Optimizely Awards delas årligen ut till företag och organisationer som använder Optimizely´s verktyg på ett okonventionellt och kreativt sätt. Vinnarna av 2021 års Optimizer Awards är:

• New Era Cap - Mest innovativ DXP. Denna utmärkelse går till den som har löst en komplex affärsutmaning eller mött en efterfrågan på marknaden på ett nytt och spännande sätt. Genom att utnyttja innovativa strategier har detta företag skapat kundcentrerade, beteendedrivna upplevelser, mött kundbehov och skapat en exceptionell webbplatsupplevelse.
  • EPOS - Mest kundcentrerade digitala upplevelser. Denna utmärkelse går till den som har utnyttjat Optimizelys Content Cloud-plattform till sin fulla potential och byggt en enastående kundcentrerad upplevelse.
  • AJ-produkter - Bästa B2B-köpupplevelse. Denna utmärkelse går till den som skapar bäst digitala B2B- upplevelser kombinerar en engagerande köp- och självbetjäningsservice, med rikt och relevant innehåll.
  • The Wine Society - Bästa B2C-köpupplevelse. Denna utmärkelse går till den som levererar bäst e-handelslösningar för att hjälpa sina kunder att köpa produkter och tjänster på enklast och smidigast sätt.
  • Sky – Bästa experimentering. Denna utmärkelse går till den som driver experimentprogram och visar på datadrivna metoder för att lösa verkliga kundproblem och ta effektiva affärsbeslut.
  • METRO - Bästa marketingautomatisering. Denna utmärkelse går till den som använder smart anpassning och storytelling för att presentera relevant innehåll till kunderna och som baseraspå öppna klick- och konverteringsfrekvenser.

- Vi har under det gångna året sett enastående prestationer hos våra kunder. De tänjer på gränserna för digital innovation och kreativitet för att skapa bästa möjliga upplevelser. Genom Optimizer Awards vill vi uppmuntra dem till ännu mer innovativ utveckling och framgång, säger Mårten Bokedal som är varumärkesevangelist på Optimizely.