• Optimizely/

Optimizely utnämnd av Gartner som ledare i Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms

Optimizely erkänd som ledare för tredje året i rad

Optimizely, tidigare Episerver, och den ledande leverantören av digital upplevelseplattform (DXP), meddelade idag att Gartner har positionerat företaget som en ledare i sin 2022 Magic Quadrant for Digital Experience Platforms. Det är tredje året i rad som Optimizely placerats i ledarkvadranten baserat på sin helhetsvision och leveransförmåga.

-          Att bli topplacerad av Gartner inom digitala upplevelseplattformar ser vi som ett kvitto på att vi fortsätter att överträffa konkurrensen och driva affärsvärde för våra kunder genom den unika kombinationen av skapande och optimering, säger Mårten Bokedal, produktstrateg på Optimizely. Vi är stolta över den här placeringen, samtidigt som vi fortsätter att förnya, utöka våra tjänster och hjälpa marknadsförare att låsa upp sin digitala potential för att leverera oöverträffade kundupplevelser.

Nyligen presenterade Optimizely att man ingått ett flerårigt strategiskt avtal med Google Cloud för att leverera nästa generations experimenteringslösningar. I december förra året meddelade Optimizely att man förvärvar Welcome Software, men dessa nyheter utgör inte en del av Gartners bedömning.

Gartner utvärderade 16 leverantörer och deras funktioner utifrån bolagens helhetsvision och leveransförmåga inom Digital Experience Platforms. Optimizely erkändes som en ledare. Optimizelys Digital Experience Platform hjälper moderna marknadsförare över hela världen att kartlägga optimala kundresor, vilket gör det möjligt för dem att mer effektivt uppnå önskade affärsresultat.

Ladda ned 2022 Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms.

Gartner Disclaimer:

Gartner, Magic Quadrant for Digital Experience Platforms, Irina Guseva, Mike Lowndes, Jim Murphy, Gene Phifer, 23rd February 2022. Gartner and Magic Quadrant are registered trademarks of Gartner, Inc. and/or its affiliates in the U.S. and internationally and are used herein with permission. All rights reserved.

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in our research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of

fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

För mer information:

Mårten Bokedal | 0704-106909 | marten.bokedal@optimizely.com

Optimizelys plattform hjälper växande företag att maximera deras digitala potential. Med hjälp av vår Digital Experience Platform™ kan marknadsförare snabbt skapa digitala upplevelser som sätter kunderna i första rummet. Att skapa förstklassiga upplevelser har aldrig varit mer intuitivt. Vår plattform kombinerar innehållshantering och e-handel med AI-driven personalisering. Med hjälp av + 900 partners gör vi det möjligt för över 9000 varumärken som KLM, Mazda, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Röda Korset att skapa högre Customer Lifetime Value, ökad varumärkeslojalitet och större intäkter.

Citat

Att bli topplacerad av Gartner inom digitala upplevelseplattformar ser vi som ett kvitto på att vi fortsätter att överträffa konkurrensen och driva affärsvärde för våra kunder genom den unika kombinationen av skapande och optimering. Vi är stolta över den här placeringen, samtidigt som vi fortsätter att förnya, utöka våra tjänster och hjälpa marknadsförare att låsa upp sin digitala potential för att leverera oöverträffade kundupplevelser.
Mårten Bokedal, produktstrateg på Optimizely