Optimizely utnämnd till ledare i Gartner Magic Quadrant™ for Digital Experience Platforms

Optimizely utnämnd till ledare för fjärde året i rad

Optimizely, ledande leverantör av digital upplevelseplattform (DXP), meddelade idag att Gartner har positionerat företaget som en ledare i sin 2023 Magic Quadrant for Digital Experience Platforms. Det är fjärde året i rad som Optimizely placerats i ledarkvadranten baserat på sin helhetsvision och leveransförmåga.

-          Att bli topplacerad av Gartner inom digitala upplevelseplattformar ser vi som ett kvitto på att vi fortsätter att överträffa konkurrensen och driva affärsvärde för våra kunder inom detaljhandel, tillverkning, institutioner, mediehus, vårdsektorn med flera, genom den unika kombinationen av skapande och optimering, säger Mårten Bokedal, produktstrateg på Optimizely.

Gartner utvärderade 16 leverantörer och deras funktioner utifrån bolagens helhetsvision och leveransförmåga inom Digital Experience Platforms. Optimizely placerades som ledare i kvadranten. Dessutom utnämndes Optimizely som ledare för sjätte året i rad i 2023 Gartner Magic Quadrant for Content Marketing Platform.

-          Vi fortsätter att förnya sättet hur marknadsföring genomförs tack vare vår hängivna grupp av marknadsförare. Vi är stolta över den här placeringen, samtidigt som vi fortsätter att förnya och utöka våra tjänster och hjälpa marknadsförare att låsa upp sin digitala potential för att leverera oöverträffade kundupplevelser, avslutar Mårten Bokedal.

Optimizelys Digital Experience Platform hjälper moderna marknadsförare över hela världen att kartlägga optimala kundresor.Vilket gör det möjligt för dem att mer effektivt uppnå önskade affärsresultat.

Ladda ned 2023 Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms.

Gartner Disclaimer:

Gartner and Magic Quadrant are registered trademarks of Gartner, Inc. and/or its affiliates in the U.S. and internationally and are used herein with permission. All rights reserved.

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in our research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

För mer information:

Mårten Bokedal | 0704-106909 | marten.bokedal@optimizely.com

På Optimizely har vi ett uppdrag - att hjälpa människor att frigöra sin digitala potential. Det gör vi genom att återuppfinna hur marknadsförings- och produktteam arbetar för att skapa och optimera digitala upplevelser över alla kanaler. Med vår ledande digitala upplevelseplattform (DXP) hjälper vi företag runt om i världen att orkestrera hela sin innehållslivscykel, skapa intäkter för varje digital upplevelse och experimentera med alla typer av kundkontaktpunkter. Optimizely har 700+ partners och nästan 1500 anställda fördelade på våra 21 kontor runt om i världen. Vi är stolta över att kunna hjälpa över 10 000 företag, inklusive H&M, PayPal, Zoom, Toyota KLM, Mazda, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Röda Korset, att berika sina kunders livstidsvärde, öka intäkterna och växa sina varumärken. På Optimizely lever vi varje dag med en enkel filosofi: stor nog att tjäna, liten nog att bry sig. optimizely.com/se

Citat

Att bli topplacerad av Gartner inom digitala upplevelseplattformar ser vi som ett kvitto på att vi fortsätter att överträffa konkurrensen och driva affärsvärde för våra kunder inom detaljhandel, tillverkning, institutioner, mediehus, vårdsektorn med flera, genom den unika kombinationen av skapande och optimering.
Mårten Bokedal, produktstrateg på Optimizely