Rupali Jain utsedd till ny produktchef hos Optimizely

Optimizely, tidigare Episerver, har utsett Rupali Jain till Chief Product Officer. Med henne kommer bolaget att ytterligare förstärkas inom innovativ marknadsföring.

Innan Optimizely har Rupali Jain haft ledande roller på ett antal SaaS-programvaruföretag, däribland PowerBI på Microsoft och Qualtrics. På Optimizely ser hon fram emot att utveckla smidiga och tillväxtdrivande tillämpningar av AI och maskininlärning för att hjälpa marknadsförare att ta kontroll över sina arbetsflöden.

- Vi behövde en produktledare som har erfarenhet av att skala marknadsledande SaaS-plattformar och vi hittade den ledaren i Rupali. Hon arbetar för användarnas behov och prioriterar innovation som skapar påtagligt kundvärde. Vi är övertygade om att hon kommer att spela en viktig roll i vårt uppdrag att förändra hur marknadsförings- och produktteam arbetar tillsammans för att skapa och optimera digitala upplevelser, säger Alex Atzberger, VD för Optimizely.

Rupali Jain ansluter sig till de nyligen anställda cheferna Shafqat Islam och Sebastiaan de Jong, som utsågs till Chief Marketing Officer respektive Chief Sales Officer.

- Det som drog mig till Optimizely var bolagets insikter om hur marknadsförare arbetar och de lösningar som behövs för att radikalt förbättra deras vardag. Jag är oerhört förväntansfull och ser fram emot att ansluta till ett team som förstår dessa unika utmaningar och som alltid sätter kundernas behov i första rummet, säger Rupali Jain.

Vi på Optimizely hjälper företag och organisationer att maximera sin digitala potential. Det gör vi genom att ge marknadsförings- och produktteam moderna och effektiva sätt att skapa och optimera digitala upplevelser i alla kanaler. Med vår ledande plattform för digitala upplevelser (DXP) hjälper vi företag runt om i världen att planera, skapa och publicera allt sitt innehåll, öka sin försäljning online och testa och experimentera i alla kontaktpunkter med kunder. Optimizely har mer än 700 partners och nästan 1500 anställda på våra 21 kontor runt om i världen. Vi är stolta över att hjälpa mer än 10 000 företag och organisationer, däribland H&M, PayPal, Zoom, Toyota KLM, Mazda, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Röda Korset att förbättra sina kunders livstidsvärde, öka intäkterna och utveckla sina varumärken. Stora nog för att leverera, små nog för att bry oss om – det är vår filosofi på Optimizely.