• Optimizely/

Två av tre vinnare i utmärkelsen Sveriges bästa webbplatser och intranät bygger på Optimizely Content Cloud

Sveriges bästa webbplatser och intranät är utsedda. 15 företag, organisationer och myndigheter har nominerats i tre kategorier. Sju av de 15 bidragen är Optimizelys kunder, liksom två av vinnarna – Sveriges Folkhögskolor (Samhällskommunikation) och Systembolaget (Intranät). Tävlingen baseras på Sveriges största webbplatsundersökning där besökarna har fått tycka till om vilka de tycker är bäst. Undersökningen utförs av Web Service Award.

Web Service Award har i 22 år undersökt vilka webbplatser och intranät svenskarna är mest nöjda med. De som har fått högst resultat av besökarna blir nominerade till Web Service Award – utmärkelserna till Sveriges bästa webbplatser och intranät. Vinnarna i respektive kategori blev:

- Det digitala innehållet ökar explosionsartat och konsumeras i allt fler kanaler. Samtidigt ökar besökarnas förväntningar på den digitala upplevelsen exponentiellt oavsett om det rör publika webbplatser eller intranät, säger Mårten Bokedal, ansvarig produktstrategi på Optimizely.

Samtliga nominerade i Web Service Awards är:

Kategori: Kommersiella

Kategori: Samhällskommunikation