• OpusCapita/

OpusCapita inleder samarbete med Evry – Tar över stora printvolymer på den finska marknaden

OpusCapita går in som printleverantör för det nordiska IT-bolaget Evrys finska kunder, och kommer därmed att ansvara för produktion av pappersfakturor som berör nära sex miljoner transaktioner årligen. Det innebär ur kundsynpunkt ett behov av en leverantör som klarar av att processa stora volymer utdata på ett säkert och effektivt sätt. OpusCapita är en av norra Europas ledande aktörer inom dokumenthantering och outsourcing av ekonomifunktioner.

Med OpusCapitas lösning kan Evry erbjuda en standardiserad tjänst med kuvert, papper, printkuvertering och porto i ett. Det innebär att kunden får en integrerad helhetslösning, vilket förenklar processen att nå ut till mottagaren på ett kostnadseffektivt sätt.

Vi är glada över Evrys beslut att välja OpusCapita som leverantör på printsidan. Dokumenthantering har sedan start utgjort grunden för vår verksamhet, och vi är glada över att Evry utnyttjar vår expertis inom detta område, säger Ulla Hemmi, VD OpusCapita Sverige

Anna Kjellgren, Business Manager, ansvarig för Presales i affärsteamet, hoppas att denna affär är det första steget till ett utökat samarbete.

– I Finland är OpusCapita marknadsledande för den tjänst Evry efterfrågar. Förhoppningen är att vi genom detta samarbete får möjlighet att dra nytta av varandras styrkor på den nordiska marknaden, säger Anna Kjellgren.

För mer information, vänligen kontakta:

Ulla Hemmi, VD, OpusCapita Sverige
e-post: ulla.hemmi@opuscapita.com

Anna Kjellgren, Business Manager, OpusCapita
e-post: anna.kjellgren@opuscapita.com

OpusCapita sätter den nya standarden för finansiella processer. Företaget har 2 300 medarbetare som fokuserar på Purchase-to-Pay och Order-to-Cash-processer genom att kombinera programvara, outsourcing och tjänster med en leveransmodell som erbjuder bästa värdet för kunderna. OpusCapita har verksamhet i nio länder och bred erfarenhet från över 11 000 kunder, med slutanvändare i mer än 50 länder. År 2014 omsatte OpusCapita 260 miljoner euro och huvudkontoret ligger i Finland. OpusCapita är en del av posti Group. www.opuscapita.com