• OpusCapita/

OpusCapita stärker sitt erbjudande inom Purchase-to-Pay – Använder den senaste teknologin för e-handelsverktyg

Stockholm; 2015-10-06; OpusCapita, en ledande leverantör av automatiserade finansiella processer, stärker sitt tjänsteutbud inom Purchase-to-Pay genom att tillhandahålla en ny e-handelslösning för inköp åt sina kunder. Tjänsten innebär en möjlighet för enskilda anställda att snabbt och effektivt kunna genomföra inköp från avtalade leverantörer.

OpusCapita spetsar sitt befintliga erbjudande med en tjänst som innebär att inköp kan genomföras snabbare och mer kostnadseffektivt, via företagets egen inköpsportal. Det innebär att anställda via e-kataloger kan göra sina inköp som sedan utförs direkt i systemet, något som sparar både tid och resurser. Tjänsten förverkligas genom det nya samarbetet med finska Back Office Services (BOS), en stark aktör inom e-handelslösningar som har mer än 1600 e-kataloger i Norden.

– Vi vill göra det enkelt för de anställda att göra rätt. Genom samarbetet med BOS ger vi våra kunder möjligheten att på ett effektivt sätt kontrollera sina inköp, säger Martin Casserdahl, Director P2P Presales, OpusCapita Sverige.

Med OpusCapitas Purchase-to-Pay lösning har organisationer möjlighet att hantera operativa inköp, kassaflöde och automatiserad fakturahantering i en enda lösning. Med det nya erbjudandet tillkommer dessutom ett säkert och kostnadseffektivt sätt att hantera valda leverantörer.

– Vi är glada över att kunna spetsa vårt redan starka erbjudande inom Purchase-to-Pay. Vi strävar efter att alltid kunna tillhandahålla det bästa marknaden har att erbjuda, säger Ulla Hemmi, VD OpusCapita Sverige.

Traditionellt har lösningar för e-handel huvudsakligen varit inriktade på stora företag med höga inköpsvolymer, eftersom systemen har varit dyra att implementera och e-kataloger krävt omfattande resurser. OpusCapitas lösning är anpassad för alla typer av organisationer, men idag även tillgänglig för små och medelstora bolag, med hjälp av de moderna inköpssystem som erbjuds.

Fördelar med e-handelsverktyg:

o Bättre kostnadskontroll, godkännande innan köpet

o Minskad leverantörsrisk

o Förbättrad avtalshantering

o Möjlighet att dra nytta av moderna verktyg för självbetjäning

o Transparent resursfördelning

För mer information:

Martin Casserdahl, Director P2P Presales, OpusCapita Sverige

+46 73 427 42 15

martin.casserdahl@opuscapita.com,

Ulla Hemmi, VD OpusCapita Sverige

+46 72 924 70 00

ulla.hemmi@opuscapita.com,

OpusCapita sätter den nya standarden för processer inom områdena finans, inköp och dokumenthantering. Våra 2300 passionerade medarbetare kombinerar mjukvara, outsourcing och service med en leveransmodell som erbjuder det bästa värdet för våra kunder. Vår verksamhet sträcker sig till 8 länder med över 11000 kunder, med slutanvändare i mer än 50 länder. År 2014 omsatte OpusCapita 260 miljoner EUR. OpusCapita är en del av Posti Group. www.opuscapita.com

OpusCapita stärker sitt tjänsteutbud inom Purchase-to-Pay genom att tillhandahålla en ny e-handelslösning för inköp åt sina kunder.

Martin Casserdahl, Director P2P Presales, OpusCapita Sverige