Dags för landets beslutsfattare att reflektera kring sina beslut!

De dryga 140 mäktigaste beslutsfattarna i Sverige får boken Bestäm dig med uppmaningen att reflektera kring sina beslut!

Så här säger författaren Pelle Tornell som skrivit boken Bestäm dig – vetenskapen om hur du fattar rätt beslut.

”Förmågan att fatta kloka beslut har aldrig varit viktigare. Att kontinuerligt reflektera kring sitt eget agerande och vad som styr de beslut man fattar är nödvändigt och framförallt när man är en av landets mäktigaste beslutsfattare. Människors välmående, företagens och samhällets positiva utveckling avgörs av vår förmåga att fatta de rätta besluten”

Pelle Andersson, förläggare, menar även han att behovet av att fatta kloka beslut har aldrig varit större och det bör ligga i alla beslutsfattares intresse att investera tid i att förstå hur de själv fungerar på området. Vår förhoppning är att så många av beslutsfattarna som möjligt verkligen läser Peller Tornells bok.

Så här gjorde vi när vi valde ut 140 st. beslutsfattare i Sverige som får boken Bestäm dig – vetenskapen hur du fattar rätt beslut skriven av Pelle Tornell. Boken skickas så den når dem med post i slutet av oktober.

Vi har valt de översta 100 namnen på Tidningen Fokus lista 2013 som presenterar landets mäktigaste beslutsfattare samt de 40 översta beslutsfattarna på VA:s lista för landets mäktigaste kvinnor 2012/13.

Källor: Fokus.se samt va.se

Pelle Tornell, pelle.tornell@svartviken.com