Peter Pomerantsev till Bokmässan 24–25 september

Peter Pomerantsev, född 1977 i Sovjetunionen, är en brittisk journalist, tv-producent och författare. För närvarande bor han och arbetar i London, där han skriver för bland andra London Review of Books, Financial Times, New Yorker och Wall Street Journal.

I boken Ingenting är sant och allting är möjligt som kom på svenska i våras får vi följa Peter Pomerantsev i hans försök att navigera i det moderna Ryssland, och inte minst i dess medievärld. Peter Pomerantsev kallar Ryssland för en form av postmodern diktatur som använder sig av den demokratiska kapitalismens språk och institutioner för att tillskansa sig mer makt – och resa sig mot väst.

Peter Pomerantsev medverkar i två stora seminarier och ett flertal övriga programpunkter på bokmässan under lördagen och söndagen. Bland annat samtalar han med ärkebiskop Antje Jackelén på Se människan-scenen. Läs mer om hans programpunkter på mässan här: https://bokmassan.se/program_participant/peter-pomerantsev/

För intervjuförfrågningar kontakta Jenny Bjarnar jenny@ordfrontforlag.se , 0708 53 99 03

Om oss

Ordfront förlag är ett oberoende bokförlag som ger ut samhällsdebatt, historia, kulturhistoria, samt handböcker i skrivandets hantverk, demokrati och folkbildning – och förstås högkvalitativ skönlitteratur.Ordfront förlag ansluter sig till en frihetlig, samhällskritisk och folkbildande tradition och samverkar nära med den oberoende kulturföreningen Ordfront som arbetar med yttrandefrihet, mänskliga rättigheter och demokrati.