OrganoClick AB (publ) certifierad enligt ISO 9001 och 14001

OrganoClick AB (publ) har blivit miljö- och kvalitetscertifierad och mottagit sitt ISO 9001:2008 och 14001:2004 certifikat av det ackrediterade certifieringsbolaget Intertek.

"Vi är mycket stolta över att ha erhållit certifieringen ISO 9001 & 14001. Detta är ett steg för oss att vässa vårt kvalitets- och miljöarbete ytterligare och framförallt jobba med ständiga förbättringar inom dessa viktiga områden. Genom att sätta dessa områden i fokus tror vi att vi får ännu nöjdare kunder och fler affärer", säger Mårten Hellberg, VD för OrganoClick.

Under 2014 beslutade OrganoClick att inleda arbetet med att ta fram ett ledningssystem och certifiera det enligt ISO 9001 och ISO 14001. Syftet var att få en bättre styrning av verksamheten och öka fokus ytterligare på kvalitets- och miljöarbetet i hela bolagets verksamhet. Bland annat har både uppdaterade och skarpare kvalitets- och miljömål satts upp och tydliga handlingsplaner har tagits fram för att kontinuerligt förbättra arbetet inom dessa områden.

"Miljö och kvalité är OrganoClicks DNA med vår bakgrund från akademisk forskning inom miljövänlig fiberkemi. Vi vill med denna miljö- och kvalitetscertifiering förstärka denna kultur och värdegrund i hela vår växande organisation", fortsätter Mårten Hellberg.

För mer information kontakta:

Tel.: 08-684 001 10

Email: marten.hellberg@organoclick.com

OrganoClick AB (publ) är ett svenskt miljöteknikföretag noterat på Nasdaq First North som utvecklar, producerar och marknadsför funktionella material och kemitekniska produkter baserade på miljövänlig fiberkemi. Exempel på produkter som OrganoClick marknadsför är den vattenavvisande tygbehandlingen OrganoTex®, det flam- och rötskyddade virket OrganoWood® (genom dotterbolaget OrganoWood AB) samt bindemedel för nonwovenmaterial. OrganoClick grundades 2006 som en avknoppning från akademisk forskning vid Stockholm universitet och Sveriges lantbruksuniversitet inom modifiering av biofibrer. OrganoClick har vunnit flera priser så som utnämningen till "Sveriges mest lovande start-up bolag", Sveriges bästa miljöinnovation, och tidigare mottaget flertalet utmärkelser så som en Climate Solver av Världsnaturfonden (WWF) och varit på Affärsvärldens och NyTekniks 33-lista för "Sveriges hetaste teknikbolag. OrganoClick har sitt säte i Täby, norr om Stockholm, där bolagets produktion, FoU-, samt sälj- och marknadsavdelning finns lokaliserat. OrganoClicks Certified Adviser på Nasdaq First North är Pareto Securities AB.

Miljö och kvalité är OrganoClicks DNA med vår bakgrund från akademisk forskning inom miljövänlig fiberkemi. Vi vill med denna miljö- och kvalitetscertifiering förstärka denna kultur och värdegrund i hela vår växande organisation