ORGANOWOOD TECKNAR RAMAVTAL MED DEROMEGRUPPEN

OrganoClicks delägda dotterbolag OrganoWood tillverkar och säljer miljöklassat flam- och rötskyddat virke samt kompletterande träskyddsprodukter. Sedan några år har bolaget samarbetat med Derome Byggvaror som har 22 anläggningar i Västsverige. För att fördjupa samarbetet ytterligare har OrganoWood och Deromegruppen nu tecknat ett ramavtal.

OrganoWood AB tillverkar och säljer sedan 2012 OrganoWood®-virke som både har ett effektivt flamskydd och rötskydd. Virket är ett miljöklassat komplement till det vanliga trallvirket och rekommenderas av Byggvarubedömningen. OrganoWood®-virke vann 2014 Nordbyggs guldmedalj för ” Årets hetaste byggmaterial” och bolagets kompletterande träskyddssystem som säljs på burk är även det första träskyddsmedlet i landet som miljömärkts med Naturskyddsföreningens  Bra miljöval.

”Att få ett ramavtal med Deromegruppen ger oss en stark position på västkusten mot den professionella byggsektorn via Deromes 22 anläggningar”. säger Jens Hamlin, VD på OrganoWood.

Derome Byggvaror kommer inledningsvis lagerföra 28x120 trall men har möjlighet att beställa hem övriga dimensioner utifrån kundens behov.

Jen Hamlin, VD OrganoWood

jens.hamlin@organowood.com

OrganoClick AB (publ) är ett svenskt miljöteknikföretag noterat på Nasdaq First North som utvecklar, producerar och marknadsför funktionella material och kemitekniska produkter baserade på miljövänlig fiberkemi. Exempel på produkter som OrganoClick marknadsför är den vattenavvisande tygbehandlingen OrganoTex®, det flam- och rötskyddade virket OrganoWood® (genom dotterbolaget OrganoWood AB) samt bindemedel för nonwovenmaterial. OrganoClick grundades 2006 som en avknoppning från akademisk forskning vid Stockholm universitet och Sveriges lantbruksuniversitet inom modifiering av biofibrer. OrganoClick har vunnit flera priser så som utnämningen till "Sveriges mest lovande start-up bolag", Sveriges bästa miljöinnovation, och tidigare mottaget flertalet utmärkelser så som en Climate Solver av Världsnaturfonden (WWF) och varit på Affärsvärldens och NyTekniks 33-lista för "Sveriges hetaste teknikbolag. OrganoClick har sitt säte i Täby, norr om Stockholm, där bolagets produktion, FoU-, samt sälj- och marknadsavdelning finns lokaliserat. OrganoClicks Certified Adviser på Nasdaq First North är Erik Penser Bank.