Valberedning för OrganoClick inför årsstämman 2025

I enlighet med beslut taget vid årsstämman 2024 består OrganoClick AB:s valberedning av representanter för de tre största ägarna per den sista september 2024. I årets valberedning ingår Peter Lindell representerande Cidro Förvaltning AB, Johan Wall representerande Beijer Ventures AB och Beijer-stiftelserna samt Mårten Hellberg representerande M. Hellberg AB och sig själv. Som ordförande för Valberedningen utsågs Peter Lindell i egenskap av största enskilda aktieägare i OrganoClick AB.

Ledamöterna i valberedningen representerar tillsammans cirka 39,0 procent av aktierna i bolaget.

Valberedningen har till uppgift att arbeta fram förslag i nedanstående frågor att föreläggas årsstämman 2025 för beslut:

• förslag av styrelseledamöter
  • förslag av styrelseordförande
  • förslag av styrelsearvode
  • förslag av revisor och revisorsarvode
  • förslag av ordförande på årsstämman och
  • förslag av riktlinjer för valberedningen inför årsstämman 2026

Aktieägare som önskar lämna förslag till bolagets valberedning kan göra det via e-post till ir@organoclick.com eller med brev till adressen: OrganoClick AB, Att: Valberedningen, Linjalvägen 9, 187 66 Täby, senast den 31 januari 2025.

OrganoClick är ett svenskt grönt kemibolag, grundad 2006. Affärsidén är att ersätta dold plast och skadliga kemikalier i fiberbaserade material med gröna kemiska lösningar baserade på fossilfri råvara. Utifrån bolagets patenterade ”OrganoClick”-teknologier vilka är inspirerade av naturens kemi, utvecklar, producerar och marknadsför OrganoClick en rad produkter med syftet att möjliggöra en grön omställning. Exempelvis det biobaserade bindemedlet OC-BioBinder för nonwoven- och pappersindustrin, den biologiskt nedbrytbara textilimpregneringen OrganoTex® för konsument och textilindustrin, den biocidfria träskyddstekniken OrganoWood® för träbehandlingsbolag och byggindustrin, samt miljömärkta underhållsprodukter för villaägare under varumärket BIOkleen. OrganoClick grundades som ett spin-off från Stockholms universitet och Sveriges lantbruksuniversitet och har för sina gröna innovationer fått flera utmärkelser, däribland utsedd till en ”Climate Solver” av Världsnaturfonden–WWF. Bolaget är noterad på Nasdaq First North Growth Market och har sitt huvudkontor, produktion och FoU i Täby, norr om Stockholm. OrganoClicks Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Mangold Fondkommission AB, tel: +46 (0)8 503 01 551, email: ca@mangold.se.