Förändringar i Ovakos styrelse.

Björn Nilsson har valts till ny medlem i Ovakos styrelse.

Björn Nilsson efterträder Magnus Lindquist i Ovakos styrelse. Björn Nilsson har varit investeringsrådgivare på Triton och medlem i deras investeringskommitté sedan Triton grundades 1997. Innan dess arbetade Björn Nilsson på Chase Manhattan i New York.

Ovakos styrelse består i och med detta av Finn Johnsson, ordförande, Sakari Tamminen, styrelsemedlem, Martin Ivert, styrelsemedlem, Nizar Ghoussaini, styrelsemedlem, Björn Nilsson, styrelsemedlem, Oskari Eskola, styrelsemedlem, Per Pettersson, medarbetarrepresentant och Robert Nilsson medarbetarrepresentant.

Ovako är en ledande europeisk producent av komponentstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Produktionen är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako finns representerat i mer än 30 länder med säljkontor i Europa, Nordamerika och Asien. Omsättningen 2014 uppgick till 862 miljoner euro och antalet anställda var i slutet av året 2925. För mer information besök oss på www.ovako.com

Taggar: