Inbjudan till presentation av Ovakos bokslutskommuniké för 2016

Måndagen den 13 februari 2017 klockan 07:30 publicerar Ovako AB (publ) sin bokslutskommuniké för 2016.

Finansiella analytiker och investerare i Ovakos obligation inbjuds till en telefonkonferens med presentation av resultaten klockan 15:00 svensk tid samma dag. Presentationen kommer att hållas av Ovakos CFO, Johan Ryrberg, och kommer att ske på engelska.

Presentationen kan följas direkt via telefon och på internet, eller i efterhand på via en inspelning som kommer att publiceras på Ovakos webbsida. De bilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga på http://www.ovako.com/en/Financial-information/Information-to-Bond-Investors/ före telefonkonferensen.

För att delta i telefonkonferensen ring:
UK: +44 20 342 628 90
SE: +46 8 505 564 66
US: +1 347 329 1282

För att följa presentationen på internet vänligen besök:

För att ta del av pressmeddelanden och information vänligen anmäl dig till Ovakos utskickslista via vår hemsida: http://www.ovako.com/sv/Media/Ovakos-distributionslista/

Press- och mediakontakter
Oskar Bosson, Head of Group Communications
Telefon: 46 704 10 71 80
E-post: oskar.bosson@ovako.com

Investor relations
Nicholas Källsäter, Head of Group Business Control
Telefon: 46 (0)8622 1323
E-post: nicholas.kallsater@ovako.com

Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.

Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako finns representerat i mer än 30 länder med säljkontor i Europa, Nordamerika och Asien. Omsättningen 2015 uppgick till 834 miljoner euro och antalet anställda var i slutet av året 2905. För mer information besök oss på www.ovako.com

Taggar:

Om oss

Om OvakoOvako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager­, transport­ och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter. Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako har cirka 3 000 anställda i mer än 30 länder och en omsättning på cirka 1000 miljoner euro. Ovako är sedan mars 2019 ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en del av stålkoncernen Nippon Steel Corporation, världens tredje största stålproducent med över 100 000 anställda globalt och en årlig omsättning på cirka 50 miljarder euro. För mer information besök oss på www.ovako.com, www.sanyo-steel.co.jp och www.nipponsteel.com.