Inbjudan till presentation av Ovakos bokslutskommuniké för 2016

Måndagen den 13 februari 2017 klockan 07:30 publicerar Ovako AB (publ) sin bokslutskommuniké för 2016.

Finansiella analytiker och investerare i Ovakos obligation inbjuds till en telefonkonferens med presentation av resultaten klockan 15:00 svensk tid samma dag. Presentationen kommer att hållas av Ovakos CFO, Johan Ryrberg, och kommer att ske på engelska.

Presentationen kan följas direkt via telefon och på internet, eller i efterhand på via en inspelning som kommer att publiceras på Ovakos webbsida. De bilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga på http://www.ovako.com/en/Financial-information/Information-to-Bond-Investors/ före telefonkonferensen.

För att delta i telefonkonferensen ring:
UK: +44 20 342 628 90
SE: +46 8 505 564 66
US: +1 347 329 1282

För att följa presentationen på internet vänligen besök:

För att ta del av pressmeddelanden och information vänligen anmäl dig till Ovakos utskickslista via vår hemsida: http://www.ovako.com/sv/Media/Ovakos-distributionslista/

Press- och mediakontakter
Oskar Bosson, Head of Group Communications
Telefon: 46 704 10 71 80
E-post: oskar.bosson@ovako.com

Investor relations
Nicholas Källsäter, Head of Group Business Control
Telefon: 46 (0)8622 1323
E-post: nicholas.kallsater@ovako.com

Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.

Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako finns representerat i mer än 30 länder med säljkontor i Europa, Nordamerika och Asien. Omsättningen 2015 uppgick till 834 miljoner euro och antalet anställda var i slutet av året 2905. För mer information besök oss på www.ovako.com

Taggar: