Ovako publicerar årsredovisning för 2011

Ovako publicerar i dag sin årsredovisning för 2011. Den kan laddas ner på koncernens hemsida www.ovako.com/IR.

Årsredovisningen omfattar den finansiella redovisningen, dvs. förvaltningsberättelse, resultat- och balansräkning, noter etc.

Händelser efter rapportperiodens utgång
Inför årsstämman den 15 maj föreslås att styrelsen i Triako Midco AB blir densamma som den som idag finns i dotterkoncernen Ovako AB. Styrelsen kommer därefter bestå av:

Finn Johnsson (styrelsens ordförande), Nizar Ghoussaini, Martin Ivert, Jyrki Lee Korhonen, Magnus Lindquist, Jorma Eloranta, Tord Göransson (arbetstagarrepresentant) och Robert Nilsson (arbetstagarrepresentant).

Styrelseändringen sker som ett led i förberedelserna för en eventuell framtida börsintroduktion. Av samma orsak kommer Triako Midco AB att byta namn under 2012, så att även namnet på koncernens moderbolag innehåller namnet Ovako.

Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, +46 70 209 93 96

Ovako är en ledande europeisk producent av komponentstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Produktionen omfattar låglegerat stål och kolstål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Bolaget har 11 produktionsorter och ett flertal säljbolag i Europa och USA. Omsättningen 2011 uppgick till 1 121 miljoner euro och antalet anställda var 3 239. Den totala produktionskapaciteten är 1,3 miljoner ton stål per år.

Taggar: