Ovako rekryterar ny personaldirektör

Karin Lagerstedt Woolford tillträder som ny personaldirektör för Ovako-koncernen och blir medlem av koncernledningen.

Karin Lagerstedt Woolford kommer närmast från en tjänst som SVP Human Resources på Green Cargo AB. Hon har även en bred erfarenhet av globala strategiska personalfrågor från SEB och andra företag.

- Vi är mycket glada över att stärka vår koncernledning med Karin. Hon kommer att få en betydande roll i Ovakos förändringsarbete och satsning på organisations- och kompetensfrågor, säger Tom Erixon, vd och koncernchef Ovako.

Karin Lagerstedt Woolford tillträder sin tjänst den 1 februari 2014.

Sven Bäckström lämnar sin tjänst som personaldirektör för Ovako-koncernen och kommer att stötta företaget i projekt inom administration fram tills han lämnar Ovako den sista juni 2014.

- Jag vill tacka Sven för hans mångåriga och betydelsefulla arbete i Ovakos koncernledning, säger Tom Erixon.

Ovako är en ledande europeisk producent av komponentstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Produktionen är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako finns representerat i mer än 30 länder med säljkontor i Europa, Nordamerika och Asien. Omsättningen 2012 uppgick till 937 miljoner euro och antalet anställda var 3 040. För mer information besök oss på www.ovako.com.