Ovako utser ny chef för affärsområdet Bar Imatra

Janne Pirttijoki utses till chef för affärsområdet Bar Imatra och blir ny medlem i Ovakos koncernledning. Janne Pirttijoki kommer närmast från en tjänst som Head of Product Group, Tubes and Sections på SSAB och han har sedan tidigare en lång erfarenhet av ledande befattningar inom Ruukki. Janne Pirttijoki tillträder sin tjänst den 1 augusti.

-         Vi är glada över att få hälsa Janne välkommen till Ovako. Han kommer att bidra på ett fint sätt till koncernens fokus på effektiva processer och kundorientering, säger Tom Erixon, vd och koncernchef Ovako.

Heikki Nyholm, chef för affärsområdet Bar Imatra, blir ny vd för Ovako Metals och för Ovakos försäljning- och distributionsenhet i Turenki. Heikki Nyholm tillträder sin nya tjänst den 1 september och kommer att rapportera till Göran Nyström, EVP Marketing and Technology.

Håkan Eriksson, chef för Ovako Metals, kommer per den 1 september att gå i pension.

Tarja Tolonen, Communications Manager Finland + 358 (0)40 5590 123
Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, +46 (0)70 209 93 96

Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.

Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako finns representerat i mer än 30 länder med säljkontor i Europa, Nordamerika och Asien. Omsättningen 2014 uppgick till 862 miljoner euro och antalet anställda var i slutet av året 2925. För mer information besök oss på www.ovako.com

Taggar:

Citat