Ändring av antalet aktier och röster i PA Resources AB

PA Resources har under september 2013 genomfört en fulltecknad företrädesemission omfattande 84 875 994 nya aktier. Aktierna registrerades hos Bolagsverket i mitten av september. Per den 30 september 2013 uppgår bolagets aktiekapital till 1 414 599 900 kronor fördelat på totalt 113 167 992 aktier. Varje aktie äger en röst vardera.

Stockholm den 30 september 2013

Carolina Strömlid, Head of Corporate Communications & IR
+46 708 807173, ir@paresources.se

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Nederländerna och Tyskland. PA Resources är en av Tunisiens större oljeproducenter och har också produktion i Republiken Kongo. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. PA Resources intäkter uppgick till 2 184 MSEK för helåret 2012. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ OMX i Stockholm, Sverige. För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med lag om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl. 10.00 den 30 september 2013.