Paradoumo Gruppen bygger eget kontor i Nykvarn

Report this content

Paradoumo fortsätter att expandera. Ett nytt kontor som rymmer både de egna medarbetarna och nya hyresgäster blir inflyttningsklart Q1 2020. Det första spadtaget är redan taget för det nya kontoret i Nykvarn som präglas av hållbarhet, innovation och ett nordiskt intryck.

Byggnaden är på totalt ca 2 000 kvm fördelat på två plan med öppna och ljusa ytor. Fasaderna är i trä med plåtdetaljer mellan och runt fönstren. Hela 16 laddstolpar för elbilar kommer att finnas tillgängliga på parkeringen. Målsättningen är även att förse fasaderna med solpaneler.

– Flytten från Södertälje till Nykvarn blir ett nytt, positivt kapitel i Paradoumos historia. Det är glädjande att vi nu har startat byggnationen av det nya kontoret, säger vd:n Sargon Kerimo. – Nykvarns kommun är i en mycket expansiv fas och vi vill vara ett av de företagen som är med och utvecklar kommunen.

Drygt hälften av ytan i det nya kontoret kommer att hyras ut till nya hyresgäster som själva får möjlighet att utforma lokalerna efter sin verksamhet. Läget nära E20 och Nykvarns Centrum innebär god tillgång till både service och kommunikationsförbindelser. Paradoumo Gruppen står själva för entreprenaden via de egna bolagen Confrema Entreprenad och Paradoumo Byggstyrning.

– Vi ser mycket positivt på att bostadsutvecklaren Paradoumo, som sätter hållbarhet och miljö i fokus, vill etablera sig i Nykvarn. På köpet får vi också fler arbetstillfällen i kommunen vilket vi självklart välkomnar, säger David Schubert, Näringslivschef i Nykvarns kommun.

Paradoumo Gruppen
Sargon Kerimo, VD
Tfn 070-721 44 66
E-post: sargon.kerimo@paradoumo.se

Paradoumo Gruppen
Marie Strand, Marknadschef
Tfn 072-021 72 27,
E-post: marie.strand@paradoumo.se

Om Paradoumo Gruppen:

Vår målsättning är att skapa blandade bostadsområden som är trygga och trivsamma och som dessutom är ekonomiskt och miljömässigt hållbara. Paradoumo Gruppen täcker hela bostadsprojektets livscykel, från idé till nyckelfärdig fastighet och långsiktig förvaltning. www.paradoumo.se

Taggar:

Citat

Vi ser mycket positivt på att bostadsutvecklaren Paradoumo, som sätter hållbarhet och miljö i fokus, vill etablera sig i Nykvarn. På köpet får vi också fler arbetstillfällen i kommunen vilket vi självklart välkomnar.
David Schubert, Näringslivschef i Nykvars kommun.