Paradoumo Gruppen byggstartar 30 hyresrätter i Ekgården, Södertälje

Report this content

Nu är det klart att Paradoumo Gruppen kan påbörja byggnationen av hyreslägenheter i Ekgården. Kommunen har beviljat bygglovet och ser ett tillskott av hyresrätter som nödvändigt för att säkerställa kommunens framtida tillväxt.

Det rör sig om totalt 30 nya lägenheter som ska stå klara under nästa år. Efterfrågan av hyresrätter är stor i Södertälje kommun, så Paradoumo Gruppens vilja att bygga nya lägenheter välkomnas från kommunens sida.

– Projektet är mycket viktigt för oss då en av bolagets målsättningar är att bygga hyresrätter med förvaltning i egen regi, säger Sanharib Badur, Arbetschef och Markexploatör på Paradoumo Gruppen. – Inom en snar framtid planerar vi för ytterligare projekt med hyresrättslägenheter i kommunen, bland annat i Östertälje. Totalt rör det sig om cirka 180 lägenheter inom en treårsperiod. Eftersom det är hyresrätter som byggs har vi varit angelägna om att hålla kostnaderna på rätt nivå men ändå behålla höga boendekvaliteter.

Fasaderna kommer ha en blandning av trä och puts med brun och beige kulör. Mellan huskropparna planeras för planteringar, sittgrupper, gångstråk samt en lekplats. Husen kommer även att få tillgång till en cykelpool för den som inte har tillgång till bil eller tycker det är ett billigare och miljövänligare alternativ med cykel.

Paradoumo Gruppen har utsett Blumenthal Group till totalentreprenör och kommer att ansvara för hela projektet från byggstart till färdigställande.

– Vi är stolta och glada över att Paradoumo Gruppen har valt oss för det här uppdraget. Mycket för att det är hyresrätter med hög boendekvalitet som uppförs med en modern byggnadsteknik, säger Johan Blumenthal VD på Blumenthal Group.

Byggstart december 2018.

Läs mer på www.paradoumo.se/ekgarden

För ytterligare information:

Kontakt Paradoumo Gruppen:
Sanharib Badur, Arbetschef/Markexploatör
Tfn 070-721 44 66
E-post: sanharib.badur@paradoumo.se

Marie Strand, Marknadschef
Tfn 072-021 72 27,

E-post: marie.strand@paradoumo.se

Kontakt Blumenthal Group:
Johan Blumenthal, VD
E-post: johan@blumenthalgroup.se

Om Paradoumo Gruppen:
Vår målsättning är att skapa blandade bostadsområden som är trygga och trivsamma och som dessutom är ekonomiskt och miljömässigt hållbara. Paradoumo Gruppen täcker hela bostadsprojektets livscykel, från idé till nyckelfärdig fastighet och långsiktig förvaltning.

Taggar:

Citat

Projektet är mycket viktigt för oss då en av bolagets målsättningar är att bygga hyresrätter med förvaltning i egen regi. Inom snar framtid planerar vi för ytterligare projekt med hyresrättslägenheter i kommunen, bland annat i Östertälje. Totalt rör det sig om cirka 180 lägenheter inom en treårsperiod.
Sanharib Badur, Arbetschef och Markexploatör på Paradoumo Gruppen.
Vi är stolta och glada över att Paradoumo Gruppen har valt oss för det här uppdraget. Mycket för att det är hyresrätter med hög boendekvalitet som uppförs med en modern byggnadsteknik.
Johan Blumenthal, VD på Blumenthal Group