Installation av Paranssystem i LEED-projekt i Indiens Silicon Valley

Ett LEED-certifierat kontor i Bangalore, Indiens Silicon Valley, har nu ökad tillgång till solljus genom Paranssystem.

SP3-modellen av Paranssystem har installerats i Maxim Integrateds kontor i Bangalore som ofta kallas för Indiens Sillicon Valley. En del av kontoret, bland annat en lounge, får nu solljus via Paranssystem. Kontoret är miljöcertifierat enligt LEED Commercial Interiors Platinum (LEED ID+C), vilket innebär att företaget har valt att miljöcertifiera sitt kontor trots att inte hela byggnaden är LEED-certifierad.

Maxim Integrated (https://www.maximintegrated.com/en.html) är ett amerikanskt hårdvarubolag som har kontor i ett 10-tal länder. Företaget har uttalade hållbarhetsmål, både miljömässigt med flera LEED-certifierade anläggningar i USA, och vad gäller deras anställda att ge dem bra arbetsplatser med trivsamma miljöer.