Närings- och innovationsminister Mikael Damberg besöker Parans

Närings- och innovationsminister Mikael Damberg besökte Västsverige under dagen. Parans VD fick möjlighet att berätta om bolaget. Fokus var på innovation och ny teknik.

Mikael Dambergs valde att besöka Parans för att lära sig mer om hur innovationsbolag drivs. Han fick ta del av Parans resa från en innovation sprungen ur Chalmers Tekniska Högskola till ett kommersiellt gångbart bolag.

- Det var roligt att närings- och innovationsministern med delegation visade intresse för Parans och även att få höra ministerns uppfattning om innovations- och exportfrågor, säger Nils Nilsson, VD för Parans. Mikael Damberg förstod vilka utmaningar det kan finnas i att vara ett exportbolag, med allt från att hitta säljkanaler och potentiella kunder. Jag hoppas att ministern kan öppna dörrar för svenska bolag i denna fas så att innovativa produkter kommer ut på världsmarknaden.

Nils Nilsson, VD Parans Solar Lighting AB (publ), tfn. 0736-264 052, nils.nilsson@parans.com www.parans.com

Parans Solar Lighting erbjuder solljus för inomhusmiljöer genom ett innovativt system som fångar in och leder vidare solens strålar. Parans, som utvecklat och patenterat tekniken, vänder sig främst till fastighetsägare, byggnadsarkitekter och privatpersoner över hela världen via återförsäljare. Parans Solar Lighting är noterat på börslistan Aktietorget och har kontor i Göteborg.