Parans erhåller miljonorder för kontorsprojekt i Indien

Parans har idag mottagit order från indisk samarbetspartner avseende en kontorsbyggnad i Indien. Ordervärdet uppgår till cirka två miljoner kronor för Parans del.

Foto: Unsplash

Parans har genom ett indiskt välrenommerat bolag som projektleder, konsulterar och levererar innovativa hållbara produkter till slutkunder inom både den privata såväl som den offentliga sektorn i Indien, idag erhållit en order på Paranssystem. Slutkunden är ett energibolag som uppför en ny kontorsbyggnad som sitt huvudkontor i en större indisk stad. Systemen skall levereras redan under slutet av Q4 i år.

Parans väljer att offentliggöra denna information redan idag eftersom orderbeloppet är signifikant för Parans. Parans räknar med att kunna offentliggöra mer detaljer kring affären så som namn på kunden samt samarbetspartnern, inom de närmsta veckorna.

- Vi är verkligen glada att ha fått denna order från vår samarbetspartner, säger Fredrik Johansson, Senior VP Sales & Marketing på Parans. Vi har flera pågående projekt tillsammans med dem och då detta projekt, som initierades i somras redan omvandlats till konkret order ser vi som ett mycket positivt tecken för kommande projekt och potentialen för den indiska marknaden.

Parans Solar Lighting erbjuder solljus för inomhusmiljöer genom ett innovativt system som fångar in och leder vidare solens strålar. Parans, som utvecklat och patenterat tekniken, vänder sig främst till fastighetsägare, arkitekter och större arbetsgivare över hela världen. Parans Solar Lighting är noterat på Spotlight Stock Market och har kontor i Mölndal.

Hur funkar Paranssystemet: https://youtu.be/eflcbj2lpWo

Denna information är sådan information som Parans Solar Lighting AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 september 2019.

Citat

Vi är verkligen glada att ha fått denna order från vår samarbetspartner. Vi har flera pågående projekt tillsammans med dem och då detta projekt, som initierades i somras redan omvandlats till konkret order ser vi som ett mycket positivt tecken för kommande projekt och potentialen för den indiska marknaden.
Fredrik Johansson, Senior VP Sales & Marketing