Strategisk rådgivare stärker affärerna mot offenliga sektorn i USA

Parans ingår samarbete med strategisk rådgivare för att uveckla affärerna mot den offentliga sektorn i USA. Affärerna kommer att genomföras tillsammans med Parans exklusiva partner Wasco Skylights i USA.

NYHET

Parans har tecknat samarbetsavtal med National Strategies (”NSI”) som strategisk rådgivare i USA för att öka marknadsnärvaron inom den offentliga sektorn. Initialt kommer fokus att vara mot denna sektor i framförallt Kalifornien, då man där har avsatt betydande belopp för att styra över mot förnyelsebara teknologier. NSI kommer hjälpa till med att identifiera lämpliga målgrupper inom offentlig sektor och genom sitt breda nätverk även att identifiera konkreta projekt och hjälpa till i den konkreta införsäljningen. Affärerna kommer att genomföras tillsammans med Parans exklusiva parter Wasco Skylights.

- NSI har ett brett nätverk bestående av över 1500 personer som idag är anställda inom offentlig sektor och som verkar för att hjälpa bolag in i offentliga upphandlingar och vi ser att deras kompetens och närvaro kompletterar Wasco Skylights erfarenhet på den kommersiella fastighetsmarknaden, säger Anders Koritz, VD för Parans. Partnerskapet med NSI är ytterligare ett steg i vår plan att fördjupa vår närvaro på den amerikanska marknaden.