Paroc firar 80-årsjubileum

I år, 2017, är det 80 år sedan den första stenullsisoleringen lanserades i Sverige. Samtidigt firar även Finland hundra år av självständighet. Skid-VM är det största finska evenemanget under jubileumsåret och Paroc är med som en av de internationella sponsorerna av mästerskapet.

I år är det 80 år sedan den första stenullsisoleringen lanserades i Sverige. Paroc firar sin långa historia, breda kompetens och expertis inom innovativa isoleringslösningar under hela 2017. Detta jubileumsår är det perfekta tillfället att blicka tillbaka på vad vi har uppnått.

Paroc jubilerar samma år som Finland firar hundra år av självständighet. Längd-VM i Lahti 2017 är det största evenemanget under Finlands jubileumsfirande och Paroc är en av de internationella sponsorerna av mästerskapet.

”Vi är hedrade över att vara delaktiga i ett så viktigt internationellt sportevenemang samma år som Finland firar 100 år av självständighet. Sponsringen är en perfekt grund för oss att även fira Parocs 80-årsjubileum”, säger Olga van Iterson, Marknads- och kommunikationschef på Paroc Group.

Ett delat engagemang när det gäller hållbarhet genom exempelvis energi- och materialeffektivitet stärker sponsorsamarbetet ytterligare. Lahti2017 har som mål att vara en pionjär inom hållbara evenemang. På samma sätt har Paroc sedan starten också arbetat för att främja hållbar utveckling med kontinuerliga innovationer och en strävan efter en bättre byggd miljö.

Världsmästerskapet under året då Finland firar 100 år av självständighet äger rum i Lahti mellan den 22 februari och den 5 mars 2017.

För ytterligare information kontakta

Maria Mehner, Communications and Marketing Manager Scandinavia, Tel 46 72 234 26 53 maria.mehner@paroc.com

Bilder för fri publicering kontakta

Åsa Eriksson, Marknadsförare Paroc AB, 46 500 46 90 77 asa.eriksson@paroc.com

Paroc är en av Europas ledande tillverkare av energieffektiva och brandsäkra isolerlösningar. Under vår 80-åriga historia har vi byggt upp ett rykte för produkter med hög prestanda, teknisk expertis och hållbarhet hos småhustillverkare, arkitekter, entreprenörer, återförsäljare och industribyggare. Hörnstenarna för vår verksamhet är kund- och marknadsorientering, kontinuerlig innovation, lönsam tillväxt och hållbar utveckling. Parocs produkter består av byggnadsisolering, teknisk isolering, fartygsisolering och akustikprodukter. Produkterna tillverkas i Finland, Sverige, Litauen, Polen och Ryssland. Paroc har försäljnings- och representationskontor i 14 länder i Europa. År 2015 uppgick vår omsättning till 418 miljoner euro och antalet anställda var i genomsnitt 2 090.

Citat

Vi är hedrade över att vara delaktiga i ett så viktigt internationellt sportevenemang samma år som Finland firar 100 år av självständighet. Sponsringen är en perfekt grund för oss att även fira Parocs 80-årsjubileum.
Olga Van Iterson