Paroc publicerar Sustainability report för 2015

Paroc Group, en av Europas ledande tillverkare av energieffektiva och brandsäkra isoleringslösningar har lanserat sin hållbarhetsrapport för 2015. Rapporten innehåller detaljerad information om företagets program för att driva ekonomiska, sociala och miljömässiga värden på lång sikt.

Paroc har publicerat sin hållbarhetsrapport för 2015. Rapporten beskriver företagets strategi för företagsansvar och de teman som är viktigast för intressenter och för verksamheten, relaterade åtgärder samt utveckling i förhållande till målen. För första gången har innehållet i rapporten definierats enligt GRI:s G4-principer.

Genom att utveckla rapporteringsprinciperna ytterligare hoppas företaget kunna möta dess intressenters förväntningar. Paroc rapporterar om sitt hållbarhetsarbete en gång per år.

Läs hela rapporten på vår hemsida eller via länken här. http://paroc.se/-/media/Files/Brochures/COM/paroc-book-of-sustainability-2015-INT.ashx?la=sv-SE

För ytterligare information kontakta

Maria Mehner, Communications and Marketing Manager Scandinavia, Tel 46 72 234 26 53 maria.mehner@paroc.com

Bilder för fri publicering kontakta

Åsa Eriksson, Marknadsförare Paroc AB, 46 500 46 90 77 asa.eriksson@paroc.com

Fakta om Paroc
Paroc är den ledande tillverkaren av energieffektiva isoleringslösningar i Östersjöområdet. Hörnstenarna för vår verksamhet är kund- och marknadsorientering, kontinuerlig innovation, lönsam tillväxt och hållbar utveckling. Parocs produkter består av byggnadsisolering, teknisk isolering, fartygsisolering, sandwichelement och akustikprodukter. Produkterna tillverkas i Finland, Sverige, Litauen och Polen samt från år 2013 även i Ryssland. Paroc har försäljnings- och representationskontor i 14 länder i Europa. Paroc Group ägs av fonder som rådgivs av CVC Capital Partners Limited med Paroc anställda som minoritetsägare. År 2015 uppgick vår omsättning till 410 miljoner euro och antalet anställda var i genomsnitt 2 028.