Paroc visar energieffektiva och brandsäkra lösningar på IEX 2016

Paroc Group, en av Europas ledande tillverkare av energieffektiva och brandsäkra isoleringslösningar ställer ut sina lösningar för teknisk isolering på IEX 2016, Europas ledande mässa för industriell isoleringsteknik. Mässan slår upp portarna i Köln den 11 maj 2016 och beräknas ta emot mer än 6000 besökare.

I Parocs monter handlar allt om teknisk isolering. På 160 kvadratmeter hittar du produkter och lösningar som brandskydd för rörgenomföringar, stålkonstruktioner och ventilationskanaler, samt rörskålar med olika ytskikt som gör att ingen ytterligare färg behöver appliceras.

”I år har vi fokuserat på demonstrationer av ’utseendet och känslan’ hos våra produkter och lösningar”, säger Claudia Beling, Area Market Manager för Central- och Västeuropa på Paroc. ”Vårt mål är att presentera våra produkter i sina respektive kontexter, och berätta hur de tillverkas och installeras. Vi kommer även att ge exempel på Parocs strategi, som tar sin utgångspunkt i hög kvalitet. Eftersom vi väntar oss att träffa besökare från hela världen har vi ett multinationellt team på plats i vår monter. Teamet står till tjänst för att ge besökarna råd kring våra produkter och lösningar.” Paroc bjuder även in kunder att dela med sig av sina förslag eller utformning av framtida isoleringslösningar i en innovationstävling. Vinnaren belönas med VIP-biljetter till längdåknings-VM i Lahti 2017.

Mässarrangören av IEX beräknar att antalet besökare kommer att vara mer än 6 000 under de båda dagarna som mässan pågår. Besökarna kommer från branscher som isoleringsåterförsäljare, isoleringsteknik och bearbetning, byggtjänstplanering, anläggningskonstruktion, samt arkitekter, konsulter och fastighetsägare. Mer än 200 utställare kommer att visa upp innovativa lösningar inom värmeisolering och brand- eller bullerskydd.

Du hittar Paroc i hall 8, monter 310.

För ytterligare information kontakta

Maria Mehner, Communications and Marketing Manager Scandinavia, Tel 46 72 234 26 53 maria.mehner@paroc.com

Bilder för fri publicering kontakta

Åsa Eriksson, Marknadsförare Paroc AB, 46 500 46 90 77 asa.eriksson@paroc.com

Fakta om Paroc
Paroc är den ledande tillverkaren av energieffektiva isoleringslösningar i Östersjöområdet. Hörnstenarna för vår verksamhet är kund- och marknadsorientering, kontinuerlig innovation, lönsam tillväxt och hållbar utveckling. Parocs produkter består av byggnadsisolering, teknisk isolering, fartygsisolering, sandwichelement och akustikprodukter. Produkterna tillverkas i Finland, Sverige, Litauen och Polen samt från år 2013 även i Ryssland. Paroc har försäljnings- och representationskontor i 14 länder i Europa. Paroc Group ägs av fonder som rådgivs av CVC Capital Partners Limited med Paroc anställda som minoritetsägare. År 2015 uppgick vår omsättning till 410 miljoner euro och antalet anställda var i genomsnitt 2 028.

Claudia Beling, Area Marketing Manager för Central- och Västeuropa
I år fokuserar vi på demonstrationer av ’utseendet och känslan’ hos våra produkter och lösningar.