Byggstart för 67 nya lägenheter i Borås

Den 5 mars kl. 13.00 tar Peab det första spadtaget för etapp ett, Brf Korpralen i Borås.

Media välkomnas att närvara vid det coronasäkrade ”första-spadtaget” för bostadsrättsföreningen Korpralen 1914 som ska tillföra 34 nya bostäder och är den första av två etapper som totalt innehåller 67 lägenheter. I rådande situation sker spadtaget enbart med Peab-personal samt Ulf Olsson, kommunstyrelsens ordförande, på plats, men med möjlighet för media att närvara. Spadtaget filmas och delas sedan med de som köpt bostad i projektet och läggs upp på hemsidan. Inflyttning beräknas till senhösten 2022.

När: Fredag 5/3 klockan 13:00

Var: Mannerfelts väg 11, Borås

Victoria Johansson, projektchef på Peab Bostad samt Stefan Lindvert, arbetschef Peab Sverige, berättar gärna mer om projektet och svarar på era frågor.

Regementsstaden växer fram som en ny stadsdel i Borås. Stadsdelen planeras på sikt att bestå av 1 000-1 200 bostäder. Den första etappen, av totalt fyra planerade etapper, växer upp för fullt och de första husen är redan färdigställda och inflyttade. I Regementsstaden, som har en stark historisk koppling, har man naturen runt hörnet med Pickesjön och dess terräng samt närhet till Borås stadskärna. Området kommer erbjuda bostäder i olika former såsom bostadsrätter, hyresrätter och även småhus. Här ska finnas något för alla.

Victoria Johansson, projektchef Peab Bostad, 072-533 44 26, victoria.johansson@peab.se

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Taggar: