Peab Bostad förstärker projektutveckling i Väst

Peab Bostad förstärker sin projektutvecklingsorganisation i Väst med rekryteringen av David Järevik, som närmast kommer från Götenehus.

David Järevik har rekryterats till tjänsten som affärsutvecklare på Peab Bostad Väst. Han ska i sin nya roll fokusera på att hitta och genomföra affärer inom den egenutvecklade verksamheten för bostadsrätter och äganderätter.

– Jag är glad över att så många välkvalificerade personer söker sig till oss. Det som slutligen avgjorde till Davids fördel är hans erfarenheter, nätverk och fantastiska affärsdriv. Vår starka lokala förankring kräver lokala och väl geografiskt förankrade personer, där passar David in perfekt, säger Therese Lundh, regionchef Peab Bostad Väst.

David kommer senast från Götenehus där han under sex år har varit ansvarig för projektverksamheten i Västsverige.

– Jag har arbetat med bostadsutveckling i den här regionen i sex år och det är verkligen Sveriges mest intressanta plats att vara på om man vill jobba med bostadsutveckling. Det känns extra kul att få fortsätta resan med ett branschledande företag, säger David Järevik, tillträdande affärsutvecklare Peab Bostad Väst.

David Järevik tillträder tjänsten den 19 maj.

Therese Lundh, regionchef Peab Bostad Väst, 072-533 78 30, therese.lundh@peab.se

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Taggar:

Citat

Vår starka lokala förankring kräver lokala och väl geografiskt förankrade personer, där passar David in perfekt.
Therese Lundh, Regionchef Peab Bostad Väst