PLAGAZI AB (PUBL) NY MEDLEM I AVFALL SVERIGE

Avfall Sverige är kommunernas branschorganisation för avfallshantering. Plagazis medlemskap ökar synligheten för dess innovativa process bland kommunerna och beslutsfattare där bolaget även stödjer den tekniska utvecklingen av avfallshanteringen i landet. Medlemskapet innebär även att Plagazi kan öka förståelsen för innovativ avfallshantering och samarbeta med beslutsfattare kring pågående projekt på den svenska marknaden.

Avfall Sverige består idag utav 400 medlemmar, där de anslutna består av kommuner, kommunalförbund, kommunbolag men även privata företag så som Plagazi. Organisationens uppgift består av att driva frågor och påverkansarbete inom avfall och avfallshantering, gentemot politiker, beslutsfattare, andra myndigheter, från lokal- till EU-nivå.

Med en aktiv bevakning inom avtalsbranschen i landet, Europa, och övriga världen är Avfall Sverige alltid uppdaterade med de senaste nyheterna, bestämmelserna och teknologierna inom avfallshantering. Tillsammans med sina medlemmar ser organisationen till att allt avfall som uppkommer i landet tas om hand om på bästa möjliga sätt, först och främst genom EUs avfallshierarki där det högst uppsatta målet är att förebygga uppkomsten av avfall.

“Tillsammans med Avfall Sverige är målsättningen att nå ut med Plagazis unika lösning till hur avfallshantering kan förbättras men även att ta del av Avfall Sveriges expertis inom det svenska avfallsklimatet. Med utvecklingen av Plagazis svenska projekt, t.ex. Köping Hydrogen Park, är målsättningen att flera kommuner, avfallshanterare och beslutsfattare får upp ögonen för vår cirkulära process som kan vara en avgörande lösning för det svenska avfallslandskapet. Avfall Sverige är alltså ett lysande forum där vi kan, på ett effektivt sätt, nå ut till den svenska marknaden. Vi ser detta samarbete som ett lysande steg framåt i vår utveckling och har förhoppningen att kunna vidareutveckla den svenska avfallshanteringen och minska dess miljöpåverkan.” - Torsten Granberg, VD Plagazi AB (publ)

Torsten Granberg, VD Plagazi AB (publ)